روز گذشته ۱۸ نفر از دانش آموزان دختر یکی از هنرستان‌های قم، با علائم مسمومیت به بیمارستان، ولی عصر منتقل و تحت درمان قرار گرفتند. طبق اذعان پزشکان حال ۱۶ نفر از آن‌ها مساعد و دو نفر دیگر به علت بیماری زمینه‌ای تحت مراقبت هستند
کد خبر: ۱۰۸۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 01 December 2022

به گزارش تابناک قم، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم پیرامون این خبر گفت: پیش از ظهر چهارشنبه، ۹ آذر ماه،۱۸ نفر از دانش آموزان دختر یکی از هنرستان‌های قم دچار علائم بی حالی و سرگیجه شدند که در ساعت ۱۲ توسط اورژانس به بیمارستان، ولی عصر قم منتقل شدند.

وی در رابطه با وضعیت عمومی دانش آموزان اظهار داشت: برابر نظر پزشکان وضعیت عمومی تمامی دانش اموزان خوب است و فقط ۲ نفر از دانش آموزان به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای تحت مراقبت‌های بیشتر پزشکی هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در پاسخ به این سوال که علت بدحالی دانش آموزان چه چیزی بوده است، گفت: علت اولیه براساس نظر پزشکان و علائم بالینی، مسمومیت این دانش آموزان بوده که در حال بررسی بیشتر موضوع هستیم.

مسمومیت 18 دانش آموز قمی را به بیمارستان کشاند

در همین رابطه دکتر محبی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در تماس با اورژانس در خصوص بیماری تعدادی از دانش اموزان بلافاصله اورژانس به هنرستان اعزام شدند.

وی افزود: هجده دانش اموز دچار مسمومیت شده بودند که با چند دستگاه امبولانس به یکی از مراکز درمانی قم منتقل کردند.
دکتر محبی افزود: بعد از درمان اولیه شانزده نفر بهبودی نسبی به دست آوردند و دو دانش آموز به دلیل بیماری آسم در حال حاضر کمی دچار بیحالی و ضعف هستند.

وی با اشاره به نمونه برداری برای آزمایش‌های اولیه افزود: بعد از جواب این آزمایش‌ها علت دقیق این مسمومیت اعلام خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار