معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: طی چند سال گذشته ۵۰۰ رشته علمی جدید مصوب شده که رشته‌های مختلف هنری نقش پررنگی در آن‌ها دارد و حوزه علمیه از توسعه آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 30 November 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام حسین ملانوری بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۰۰ رشته علمی از ۵۰۰ رشته مصوب جدید حوزه علمیه به مرحله اجرا رسیده و توسعه رشته‌های مرتبط با حوزه هنر با سرعت در حال انجام است.

 معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر رویکرد حوزه علمیه در ایجاد و توسعه رشته‌های هنری عنوان کرد: طی یک سال گذشته افزون بر ۲۶ هزار طلبه در دوره‌های مختلف هنری وابسته به حوزه علمیه شرکت کرده اند.

حجت‌الاسلام حسین ملانوری در ادامه با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره هنر آسمانی، بیان کرد: جشنواره‌های هنری طلاب قدمت ۳۰ ساله دارد که از ۲ دهه گذشته در قالب هنر آسمانی برگزار می‌شود، دوره اول این جشنواره در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و تاکنون حدود ۱۶ هزار اثر هنری در قالب این جشنواره تولید شده‌است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشوربیان کرد: طراحی و ابلاغ نظام جامع هنر، تدوین درختواره آموزش‌های هنری، تشکیل ستاد‌های ۳۰ گانه راهبری هنر و تقویت و توسعه رشته‌های سابق هنری حوزه علمیه در کنار حمایت از رشته‌های علمی جدید هنری، از اقدامات کارآمد حوزه علمیه در راستای رونق و پویایی هنر است.

حجت الاسلام ملانوری افزود: افتتاحیه جشنواره بین‌المللی هنر آسمانی ۲۵ آذرماه جاری برگزار و ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه جشنواره نهم هنر آسمانی در ۲ بخش ویژه و آزاد برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره به خاطر همزمانی آن با یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم، به این موضوع اختصاص‌یافته و تبیین دستاورد‌های انقلاب، عفاف و حجاب، مسجد در تراز اسلام، جهاد تبیین، ولایت‌فقیه و آسیب‌های اجتماعی نیز جزو موضوعات اولویت‌دار بخش آزاد در نظر گرفته شده‌است.

نهمین جشنواره هنر آسمانی در سه بخش شعر، داستان و پژوهش‌های هنری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۵ آذر تا ۲۹ اسفند سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی، قم بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر ساختمان دانش «مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ» ارسال نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار