فرمانده سپاه استان قم از اجرای طرح صنعت‌یار به همت بسیج سازندگی استان خبرداد و گفت: در قالب این طرح ۵۰۰ واحد پایش شده که ۱۵۰ مورد تسهیل‌گری و ۷۰ مورد رفع موانع تولید انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 24 November 2022

به گزارش تابناک قم، سردار محمدرضا موحد در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ ترکیبی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، امنیتی، نظامی و اطلاعاتی با دشمن هستیم، اظهار کرد: بسیج نشان داده است که طی 44 سال اخیر به تعبیر رهبری به عنوان کلید طلایی انقلاب، هر جایی که مشکل وجود داشته ورود کرده و توانسته مشکل را رفع کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی به یک اقتدار و قدرت مطلوب رسیده است، عنوان کرد: تهاجمات امروز دشمن علیه ملت بخاطر قدرت ما است و دشمن می‌داند که اگر میزان تهاجم از میزانی بیشتر شود موج تهاجم برعکس می‌شود و بر سر خودشان آوار می‌شود.

فرمانده سپاه استان قم مشکلات اقتصادی امروز را بخاطر کوتاهی برخی از مسئولان گذشته دانست و گفت: تلاش‌های امروزی که انجام می‌شود قابل توجه است و انقلاب اسلامی توانسته به پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف برسد.

وی از شناسایی متقاضیان کسب و کار در مناطق مختلف توسط بسیج سازندگی یاد کرد و گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان کسب و کار با مشارکت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان از جمله دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

موحد حمایت از راه‌اندازی و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی با پرداخت تسهیلات کم بهره خبرداد و گفت: 370 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با 530 مورد کارگاه اشتغال‌زایی از جمله دستاوردهای بسیج سازندگی در سال گذشته است.

وی از برپایی 20 نمایشگاه به‌منظور ارائه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و محصولات کارآفرینان یاد کرد و گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی با راه‌اندازی 260  صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد 600 شغل دیگر خروجی تلاش بسیجیان جهادگر است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با پیگیری بسیج سازندگی در استان قم در حال راه‌اندازی است.

وی از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی به‌منظور ارائه الگوها و توسعه کارهای اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت:  قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز به همت بسیج سازندگی تشکیل شده که این قرارگاه به رفع موانع تولید کمک می‌کند؛ در قالب طرح صنعت یار نیز 500 واحد پایش شده، 150 مورد تسهیل گری و 70 مورد رفع موانع تولید انجام شده است.  

موحد از اشتغال‌زایی با بیش از 20 طرح به همت بسیج اقشار خبرداد و گفت:  امروز یکی از نیازهای مهم کشور برای رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال‌زایی و تقویت تولید است که برای تحقق اهداف مورد نظر همه اقشار باید پای کار بیایند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار