مراسم معارفه رئیس جدید حوزه هنری قم در غیاب محمد علی روزبهانی رئیس سابق حوزه هنری قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 24 November 2022

رئیس جدید حوزه هنری قم معارفه شد

به گزارش تابناک قم، مراسم معارفه سید مهدی حسینی رئیس جدید حوزه هنری قم در غیاب محمد علی روزبهانی رئیس سابق حوزه هنری استان برگزار شد.

روزبهانی که از اواخر تیرماه سال گذشته به ریاست حوزه هنری قم رسیده بود، از ابتدای مهرماه با پایان مأموریتش در حوزه هنری قم به معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بازگشت و با حکم مسعود معینی‌پور، به عنوان قائم مقام این معاونت منصوب شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه هنری قم، در ابتدای این مراسم که در حضور کارشناسان و کارمندان حوزه هنری قم برگزار شد،‌ سجاد خدری مدیر اجرایی معاونت راهبردی آستان‌های حوزه هنری، وقفه پیش‌آمده در انتصاب رئیس جدید حوزه هنری قم را موجب آسیب دانست و  گفت: با این وجود با قبول مسئولیت توسط جناب آقای حسینی آینده‌ای امیدوارکننده پیش‌روی حوزه هنری قم می‌بینیم. جناب حسینی علاوه بر اینکه چهره‌ای شناخته شده در هنر استان است، امیدواریم به زودی شاهد نتایج انتخاب ایشان در فرهنگ و هنر قم باشیم.

در ادامه محمد جواد شاهمرادی مدیر ستاد معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری ابراز امیدواری کرد که حضور سید مهدی حسینی مایه برکت در حوزه هنری قم باشد و خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله پس از اینکه شاهد چند دوره مدیریت‌های کوتاه مدت در حوزه هنری قم بودیم با حضور آقای حسینی در مسند امور، شاهد یک دوره مدیریت با ثبات و پر برکت در قم باشیم و آنچه شایسته ظرفیت هنر استان و حق هنرمندان قم و حوزه هنری قم است ادا شود. نمونه مدیرانی همچون آقای حسینی که هم هنرمند هستند و هم سابقه مدیریتی دارند، کمیاب است.

وی در ادامه افزود: ویژگی دوره جدید مدیریت در حوزه هنری اعتماد و دادن آزادی عمل به مراکز استانی‌ است. استان‌های مای می‌بایست سه گام در مسیر توسعه بردارند تا به حوزه استاندارد تبدیل و در مسیر و ریل تحولی قرار گیرند و این سه گام همان تهیه سند‌های بالادستی است.

شاهمرادی در تشریح ویژگی این سندها گفت: این اسناد به باز تعریف حوزه هنری می‌پردازند و بر تمایزات، شاخصه‌های و مزیت‌های حوزه هنری در هر استان تأکید می‌کنند. در تعریف این سندها به دنبال نقاط ضعف مراکز استانی حوزه هنری هستیم و نگاهی همه جانبه‌نگر و توسعه محور با راهکار بالا بردن تاثیرگذاری حوزه هنری در عرصه فعالیت داریم.

همچنین سید مهدی حسینی رئیس جدید حوزه هنری استان قم در سخنانی ابراز داشت: ان‌شاءالله با همراهی دوستان و همکاران حوزه هنری قم بتوانیم در راستای اهداف حوزه هنری که همانا هنر متعهد است خدمت کنیم. لازمه تحقق سندهای بالادستی در عرصه فرهنگ این است که به حوزه هنری قم و فرهنگ و هنر استان توجه ویژه شود. با توجه به ظرفیت‌های شهر و استان قم در عرصه فرهنگ و هنر می‌بایست سهم شایسته این استان ادا شود.

حسینی افزود: خوشبختانه در قم شاهد تعدد دستگاه‌های فرهنگی هستیم و با مشارکت و هم‌افزایی این مجموعه‌ها می‌توان کارهای خوب و بزرگی رقم زد. در گام اول و با تعریف و تهیه سند زیست بوم باید کارهای زمین مانده‌ای را که از تکالیف حوزه هنری است پیش ببریم. باید همگی کمک کنند تا ظرفیت‌ها فرهنگ و هنر استان دیده و پر رنگ شود و از ظرفیت دوستان هنرمند بیشتر استفاده شود.

در پایان این مراسم، حاضران به بازدید از ساختمان و زیرساخت‌های حوزه هنری قم پرداختند و در گفت‌وگو با مسئولان واحدهای تخصصی حوزه هنری قم و کارشناسان این حوزه،‌با دغدغه‌ها و ظرفیت‌های موجود در حوزه هنری قم آشنا شدند.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار