کنگره بین المللی امناء الرسل صبح امروز با حضور علمای برجسته، محققین و دانشگاهیان نجف و قم افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 24 November 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام اسکندری، دبیر کنگره علمی امناء الرسل با اشاره به تجلیل از مقام علمی آیت الله موسوی الخرسان در این کنگره، گفت: بخش اول کنگره امناء الرسل به میزبانی نجف برگزار شد و بخش دوم با حضور ۵۰ تن از بزرگان حوزه نجف به میزبانی قم امروز و فردا پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این کنگره با هدف تعامل علمی حوزه‌های علمی بلاد اسلام و معرفی بزرگان حوزه در زمینه‌های علمی تبلیغی، اجتماعی و سیاسی است.

دبیر کنگره علمی امناء الرسل محور‌های فعالیت ۳ کمیسیون علمی کنگره را چگونگی تعاملات حوزه‌های علمیه در عرصه‌های پژوهشی، فکری، فرهنگی و تبلیغی، بررسی سبک زندگی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان و تاثیرگذاری تالیفات این عالم برجسته در اشاعه فرهنگی اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: در کمیسیون‌های کنگره مقالات مرتبط با موضوعات ارائه و با حضور کارشناسان  بررسی می‌شود.

وی افزود: در پایان این کنگره نیز ۶۰ عنوان کتاب و مقالات آیت الله موسوی الخرسان رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری گفت: در این کنگره از مقام علمی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان از شخصیت‌های کم نظیر و از علمای برجسته نجف تجلیل می‌شود.

وی افزود: آیت الله موسوی الخرسان با داشتن ۹۶ سال سن همچنان به کار علمی و تالیفات در موضوعات دینی و مکتب اهل بیت (ع) اشتغال دارد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برنامه ریزی روز پایانی این کنگره، گفت: مراسم اختتامیه کنگره علمی امناء الرسل فردا با سخنرانی آیت الله اعرافی، استادی، رمضانی و و آیت الله نجم الدین طبسی از نجف در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار