فیلم کوتاه «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی از فیلمسازان جوان قم موفق به کسب جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «Soria» اسپانیا شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 23 November 2022

فیلمسازقمی موفق به کسب جایزه فیلم کوتاه«سوریا»

به گزارش تابناک قم، فیلم کوتاه «دابر» به کارگردانی «سعید نجاتی» به تهیه‌کنندگی مشترک «مهدیه غلامحسینی و امیر الوندی»، محصول مشترک «نجاتفیلم و پارادوکس پروداکشن ترکیه» و پخش‌کنندگی «درگاه فیلم ایران» به مدیریت «علی‌محمد اقبالدار» در بیست‌وچهارمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی ورودی گویا «Soria International Short Film Fest» اسپانیا، نائل به کسب جایزه شد.

جشنواره «Soria International Short Film Fest» رویدادی بین‌المللی است که با قدمتی بالغ بر ۲۴ سال، تحت حمایت «آکادمی جوایز گویا» در اسپانیا برگزار می‌شود. این جشنواره بین‌المللی با هدف ترویج، خلق و تولید آثار کوتاه، که وسیله‌ای برای بیان سمعی و بصری، افزایش آگاهی و شناخت هنری، ابزاری ضروری و قدرتمند برای انتقال فرهنگ به حساب می‌آیند، به فعالیت می‌پردازد.

گفتنی است «Goya Awards» یا «اسکار اسپانیایی» یکی از معتبرترین جوایز سینمایی جهان به‌شمار می‌رود که تحت نظارت «آکادمی هنرهای سینما و علوم اسپانیا» به آثاری که تاثیرگذاری لازم را از طریق هنر بر جهان داشته، اهدا می‌شود. تمامی آثار منتخب که در جشنواره‌های بین‌المللی ورودی گویا برگزیده می‌شوند شرایط حضور و رقابت برای کسب جایزه گویا را خواهند داشت.

از جمله جدیدترین افتخارات بین‌المللی این اثر به غیر از کسب جایزه در جشنواره بین‌المللی «Soria» اسپانیا، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

«Semifinalist»

*حضور در جشنواره بین‌المللی «The Jeonju International Short Film Festival» کره – ۲۰۲۲

*نامزد در جشنواره‌ بین‌المللی «Ark Gate Interntional Film Festival» کانادا – ۲۰۲۲

*حضور در جشنواره بین‌المللی «Kayche International Film and Video Festival» مکزیک – ۲۰۲۲

*حضور در جشنواره بین‌المللی «International Road Movie Festival» جمهوری چک – ۲۰۲۲

*حضور در جشنواره بین‌المللی «Dalmatia Film Festival» کرواسی – ۲۰۲۲

*حضور در جشنواره بین‌المللی «Earl’s Court International Film Festival» انگلستان – ۲۰۲۲

*حضور در جشنواره بین‌المللی «Uvaq International Film Festival» مکزیک – ۲۰۲۲

سعید نجاتی، تهیه کننده، فیلمساز، داور بین‌المللی جشنواره‌های سینمایی و مدرس ایرانی از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه ای خود را در انجمن سینمای جوان قم آغاز کرده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف بین المللی و داخلی افتخارات بسیاری را کسب کرده‌ است. از دیگر اثار او می‌توان به «صراحی» و «باران آهسته می‌بارد» اشاره کرد.

شایان به ذکر است فیلم کوتاه داستانی «دابُر» جایزه ویژه هیئت داوران از سی و ششمین جشنواره بین المللی «فیلم کوتاه تهران» و سیمرغ بلورین بهترین «فیلم کوتاه فجر» را نیز کسب کرده است و در پانزده جشنواره دیگر حضور یافته و پنج جایزه دریافت کرده است.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار