افتتاح و بهره‌برداری از شهرک ماهیان زینتی روستای طغرود یکی از پروژه‌هایی است که وعده بهره‌برداری از آن طی سال‌های متمادی توسط مدیران مختلف سازمان جهاد کشاورزی قم تکرار شده است. این طرح هم‌اکنون به حاجی‌رضا، رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی قم رسیده و باید دید که وی می‌تواند از پس این میراث شوم برآید یا خیر!
کد خبر: ۱۰۷۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 23 November 2022

به گزارش تابناک قم، محمدرضا حاجی‌رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اخیرا در حاشیه جلسه شورای توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی استان، از آغاز ساخت شهرک ماهیان زینتی در جاده روستای طغرود شهرستان جعفر آباد خبر داد.

 وی با بیان این که شهرک ماهیان زینتی یکی از پروژه‌های شاخص، مهم و اثرگذار در دست اجرا در بخش کشاورزی استان است، اضافه کرد: "این پروژه هم‌اکنون در مرحله رفع مشکلات زیرساختی قرار دارد و برای تکمیل آن حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است."

افتتاح و بهره‌برداری از شهرک ماهیان زینتی روستای طغرود یکی پروژه‌هایی است که وعده افتتاح و بهره‌برداری از آن طی سال‌های متمادی توسط مدیران مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان قم تکرار شده است.

خرداد سال 95 بود که برای اولین بار محمدرضا طلایی، رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان قم از راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در قم خبرداد و در این باره اعلام کرد: "طرح توجیه فنی اقتصادی راه اندازی شهرک ماهیان زینتی تدوین شده و مجتمع طغرود گزینه بسیاری مناسبی برای تولید، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی است."

پس از آن سیدمحمدرضا طاهری مدیر وقت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم در دی ماه سال 96 از احداث نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی در قم خبر داد و این باره گفت: "به زودی عملیات اجرایی اولین شهرک تخصصی ماهیان زینتی استان با ظرفیت سالانه بیست میلیون قطعه و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر مستقیم آغاز خواهد شد."

اما سرنوشت این وعده نیز در سال 96 به باد فراموشی سپرده شد تا اوایل تیر ماه سال 97، حسین حاجی رحیمی، مدیر وقت شرکت شهرک‌های کشاورزی قم، از آغاز ساخت شهرک ماهی‌های زینتی طغرود خبر داد و وعده داد این شهرک تا پایان همان سال در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

در سال 98 نوبت به عباس پورمیدانی رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان قم رسید که این وعده را تکرار کند. وی در اردیبهشت ماه سال 98 طسی گفت‌وگویی بیان کرد: "با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده؛ ساخت این پروژه در هفته جهاد سال جاری آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید."

در سال بعد پورمیدانی دوباره پا به میدان می‌گذارد و بار دیگر از احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت سالیانه 20 میلیون قطعه در قم خبر می‌دهد. وی طی گفت‌وگویی در بهمن سال 99 اعلام می‌کند که برای ساخت پروژه مذکور تا سال 1401 فرصت دارد؛ با این حال به علت مشکلات پیش آمده روند اجرای آن به تاخیر افتاده است و حتی ممکن است محل اجرای طرح نیز جابه‌جا شود.

این طرح هم‌اکنون به حاجی‌رضا، رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قم رسیده و باید دید که وی می‌تواند از پس این میراث شوم برآید و پس از سال‌ها کش و قوس تکلیف آن را مشخص کند یا خیر!

منبع: خبرگزاری قمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار