رئیس سازمان صمت استان قم در جریان بازدید ازسه واحد صنعتی از احیا ۴۴ واحد صنعتی در ۸ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 23 November 2022

به گزارش تابناک قم، اعضای ستاد تسهیل و رفع مونع تولید استان قم از سه واحد صنعتی در زمینه‌های تولید انواع ظروف کریستال، کاتالیست خودرو، و تولید آلومینا بازدید کردند.

واحد اول در زمینه تولید آلفا آلومینا فعال است که از سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده و سالیانه ۱۸ هزار تن آلفا آلومینای مورد نیاز  صنایع کاشی، سرامیک، نفت، فولاد، و صنایع نسوز تولید می‌کند.

واحد دوم تولید کننده انواع ظروف کریستال است که با ۷۰ نیروی ماهر می‌تواند روزانه تا یک تن انواع ظروف کریستال با کیفیت را تولید نماید.

واحد سوم نیز در در زمینه تولید کاتالیست خودرو فعالیت می‌کند و می‌تواند سالیانه ۵۰۰ هزار عدد کاتالیست انواع خودرو‌های داخلی را در ۲ شیفت کاری تولید کند.

در بازدید امروز مسئولان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مدیران این سه واحد تولیدی مسائل مالی و تسهیلات در گردش را مهمترین دغدغه و نیاز صنایع خود عنوان می‌کردند.

سیدمحمد تقی شاهچراغی، استاندار قم در جریان بازدید از این سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی محمود آباد با اشاره به اینکه در استان قم محدودیتی از جهت کمک و حمایت از واحد‌های صنعتی وجود ندارد، گفت: در جریان بازدید‌های امروز مدیران واحد‌های تولیدی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین نیاز‌های خود برای رشد و توسعه واحد‌های تولیدی عنوان می‌کردند.

وی افزود: برای رفع موانع مالی مشکلاتی که در حوزه بانکی استان است سعی داریم با همکاری و همراهی بانک‌ها و با توافق صنعتگران موضوع رفع و مشکلات بانکی و تامین مالی آنان را رفع کنیم.

شاهچراغی ادامه داد: برای بحث تامین مالی باید بخشی از آن در استان و با همکاری بانک‌ها و بخشی نیز باید در ارتباط با بانک‌ها و نهاد ریاست جمهوری پیگیری شود.

استاندار قم اضافه کرد: در استان قم محدودیتی از جهت کمک به صنعتگران وجود ندارد فقط کمی هماهنگی‌های اداری است که در مجموع استانداری به دنبال این هستیم که کمک شود تا تامین مالی و سرمایه در گردش این واحد‌های صنعتی پیگیری و تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار