رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: متاسفانه در سلامت آب و مدیریت پسماندها دچار مشکلاتی هستیم که باید هرچه سریع‌تر رفع شوند.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 22 November 2022

مهدی مصری امروز سه‌شنبه اول آذرماه در چهارمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب که در دانشگاه قم درحال برگزاری است، با اشاره به اهمیت آب، اظهار کرد: باید نسل جوان و نخبگان کشور بر موضوع آب حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه آینده بجای کربن هیدروژن است، مطرح کرد: هیدروژن نیز از آب تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه آلودگی آب بیماری‌های بسیاری به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: موضوع مدیریت مصرف آب، توزیع و بازتوزیع آب، مصرف نظام مند آب و ... ازجمله بحث‌های مهمی هستند که باید توسط دانشگاه‌ها به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه آب در مولفه‌های زیست محیطی و گردوخاک تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: ثبات اجتماعی و معیشت مردم نیز ازدیگر مواردی هستند که تحت تاثیر آب قرار دارند.

مصری با اشاره به اینکه باید پدافند غیرعامل نیز در موضوع آب ورود پیدا کند، تصریح کرد: متاسفانه در سلامت آب و مدیریت پسماندها دچار مشکلاتی هستیم که باید هرچه سریع‌تر رفع شوند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال سازگاری با کم آبی باشیم، یادآور شد: این موضوع با فرهنگ‌سازی محقق خواهد شد که باید در حوزه‌های مختلف به دنبال آن باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار