مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی قم از احتمال مواجهه با موج بیماری آنفلوآنزا در دی و بهمن بر اساس الگو‌های انتشار این بیماری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 22 November 2022

احتمال موج جدید آنفلوآنزا در دی ماه

به گزارش تابناک قم، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی در دوره آموزشی مراقبان سلامت مدارس با بیان اینکه موج آنفلوآنزا در دو هفته گذشته فروکش کرده است افزود: با توجه به احتمال مواجهه با موج‌های جدید آنفلوآنزا در ماه‌های دی و بهمن لازم است موارد پیشگیرانه لازم در مدارس اجرایی شود.

محمد نیک پور با بیان اینکه با هدف ارتقاء دانش مراقبین بهداشت و سلامت در مدارس استان دوره‌های آموزشی برای آن‌ها اجرایی شده است گفت: در این دوره آموزشی نکات آموزشی در زمینه پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا در مدارس با حضور ۲۵۰ نفر از کارشناسان و مراقبین سلامت استان برگزار شد.

وی افزود: والدین و مراقبین بهداشت و سلامت باید دقت نمایند که دانش آموزان در صورت داشتن علائم مانند سر درد، سرفه، بی حالی و ... نباید در کلاس‌های درس حاضر شوند و مراقبین سلامت باید در مدارس غربالگری لازم را انجام دهند و هر فردی که علائم بیماری آنفلوآنزا را داشت باید فورا به مراکز درمانی مراجعه کند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گفت: مهر ماه زمان اوج گیری بیماری آنفلوآنزا بود و هم اکنون این بیماری فروکش کرده است، اما در مدارس با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال، رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک، رعایت تهویه و گند زدایی سطوح و سرویس بهداشتی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار