فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان ۵ عضو باند جعل سکه های پارسیان شناسایی و دستگیر شدند و ۱۴۳ سکه تقلبی در این رابطه کشف شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 21 November 2022

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گویی اظهارداشت: در پی طرح شکایت تعدادی از کسبه صنف طلا فروشی مبنی بر اینکه اشخاصی با هویت های نامعلوم اقدام به فروش سکه های تقلبی پارسیان کرده و پس از خریداری متوجه تقلبی بودن آن ها شده اند؛ موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با شناسایی یکی از اعضای این باند، ضمن هماهنگی قضایی نامبرده دستگیر و ۲ قطعه سکه پارسیان تقلبی از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سپس ۲ تن از همدستان متهم اهل و ساکن تهران شناسایی، دستگیر و در بازرسی از خودرو آن ها نیز ۱۰۸ قطعه سکه تقلبی پارسیان با اوزان مختلف، ۵ قطعه سکه بهار آزادی (اصلی)، یک زنجیر و دستبند (اصلی) و ۱۳۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش سکه های تقلبی کشف شد.

میرفیضی اضافه کرد: در ادامه ۲ متهم دیگر حین تردد با خودرو در آزادراه قم–تهران شناسایی، توقیف و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۴۳ سکه پارسیان طلای تقلبی از متهمان کشف و ضبط شده است، گفت: در نهایت افراد مذکور به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

میرفیضی تاکید کرد: شهروندان از واحدهای تجاری معتبر طلا و جواهر فروشی ها سکه و طلا خریداری کنند و از سایت های مجازی خرید نکنند در غیر اینصورت احتمال دارد طلا و سکه های تقلبی به جای اصیل خریداری و از این طریق طعمه کلاهبرداران قرار گرفته و متضرر شوند که عواقب جبران ناپذیری را ایجاد می کند و گاهاً باعث بروز مشکلاتی در بین خانواده ها می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار