معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به لزوم هماهنگی لازم جهت فراهم کردن حداقل‌های اقامت زائران گفت:‌ این استان با مشکل جدی دراین خصوص روبروست.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 21 November 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه هماهنگی اراضی ابتدایی قم- تهران جهت سرمایه‌گذاری‌های مختلف که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در قم مشکل جدی در حوزه اقامت داریم و حداقل‌های اقامت برای پذیرش زائران وجود ندارد، عنوان کرد: باپشتوانه اقتصادی برای نگهداری و قیمت‌ها باید در حوزه زائرسراها نیز ورود پیدا کنیم.

قم دارای ۹۸ دفتر خدمات مسافرتی ، ۳۶ هتل، ۲۶ هتل آپارتمان، ۷۴ مهمان ‌پذیر، ۱۰۸ خانه مسافر، ۵۹ واحد پذیرایی بین راهی، ۱۵ سفره‌خانه، ۲۶ مجتمع گردشگری و خدماتی، سه مرکز تفریحی و سرگرمی و ۲ مرکز نمونه گردشگری می‌باشد.

سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر و مسافر وارد قم می‌شود.

وی درادامه با اشاره به اینکه در مجموعه امور زائران دو موضوع مدنظر است اظهار کرد: از مطرح‌شدن این موضوعات حدود ۵ سال در مجموعه امور زائران استانداری می‌گذرد.

وی نخستین موضوع را مربوط به بحث زمین ۱۰۰ هکتاری عوارضی برای موضوع زائران شهر دانست و ابراز کرد: این موضوع متأسفانه هنوز بلاتکلیف مانده است و حتی دو سرمایه‌گذاری که این زمین را گرفته بودند هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، از زمین ۲۰ هکتاری شهر عقیق نیز یاد کرد و گفت: استاندار قم طی جلسه‌ای دستور دادند این زمین به ناحیه صنفی صنایع‌دستی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مقرر شده است کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی در این منطقه ایجاد شود و اگر قرار است در کنار مجموعه زائرشهر شاهد فعالیت مجموعه‌های صنایع‌دستی باشیم، باید راه دسترسی مناسب میان این دو منطقه نیز ایجاد شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار