شهردار قم با بیان اینکه به‌قدری محرومیت‌ها زیاد است که هر چه در شهر قم کار کنیم باز کم است، گفت: تقاطع نماز ظرف دو ماه آینده تکمیل می‌شود، برای تکمیل تونل جمهوری اسلامی باید دو خانه تملک و آزاد شود و تونل غدیر نیز ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 20 November 2022

محرومیت‌ها در قم زیاد است

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در جامعه مدرسین برگزار شد، به تشریح اقدامات شهرداری در توسعه شهر پرداخت و گفت: بازتاب کار و اقدامات شهرداری سر سفره مردم خود را نشان می‌دهد، مردم عامی شاید ندانند که کشور ما از نظر علمی رتبه چهاردهم جهان است یا در سلول‌های بنیادی چه پیشرفتی داشته‌ایم، اما عملکرد ما در مسائل معیشتی، رفاهی و تفریحی در نگاه آن‌ها به‌نظام تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ از ابتدای حضورم در شهرداری قم مسئله رسیدگی به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری سطح شهر را در دستور کار قراردادیم.

وی ادامه داد: در اقدامات عمرانی هم در حوزه‌های مختلف کارهای خوبی انجام‌شده است، سالی بوده که در سطح شهر قم بیش از ۳۰۰ تن آسفالت توزیع‌شده است درحالی‌که در تهران بزرگ در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۵ هزار تن آسفالت توزیع‌شده است، ما در همان سال در قم این رقم آسفالت را استفاده کردیم.

شهردار قم، کار در شهر قم را با توجه به کمبودهای بسیار زیاد بی‌پایان توصیف کرد و گفت: به‌قدری محرومیت‌ها زیاد است که هر چه در شهر قم کار کنیم باز کم است.

وی در ادامه تأکید کرد: شاید قم در زمان خودش شرایط استان شدن را نداشت، اما ما در حد و تراز قم کوشش کردیم، تمام پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کردیم، سالی نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان در شهر قم فعالیت عمرانی انجام می‌دهیم تا جایی که سال ۱۳۹۹ حدود ۵ هزار میلیارد تومان پروژه و سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه کوچک و بزرگ افتتاح کردیم.

سقائیان‌نژاد، برنامه‌های توسعه‌ای شهر را موردتوجه قرارداد و افزود: برای شهر قم پنج برنامه پنج‌ساله پیش‌بینی‌شده است که یکی اجرایی شده و وارد برنامه دوم شده‌ایم و حرکت به سمت شهر هوشمند و شهرداری الکترونیکی، رسیدگی به محلات کم برخوردار، رسیدگی به حمل‌ونقل عمومی و ریلی ازجمله سیاست‌های برنامه دوم توسعه قم است.

وی تحقق بودجه در سال ۱۴۰۰ را نیز مطرح کرد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ به‌صورت کامل به بودجه رسیده‌ایم و ازنظر هزینه‌ای ۹۰ درصد تحقق داشتیم، برای سال ۱۴۰۱ هم بالای ۶ هزار میلیارد تومان پروژه داریم که با همه توان در حال اجرای آن بوده و تا پایان سال تعدادی از این پروژه‌های شاخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قم، گزارشی از چند پروژه شاخص شهر را ارائه داد و گفت: تقاطع نماز ظرف دو ماه آینده تکمیل می‌شود، تونل جمهوری اسلامی یک پروژه مهم ۳۰۰ میلیارد تومانی است که برای تکمیل آن دوخانه باید آزاد شود و تونل غدیر نیز ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی در پایان تأکید کرد: شهرداری با هزینه مردم و برای مردم کار کرده و تمام توان خود را برای توسعه پایدار شهر گذاشته است و امیدواریم توانسته باشیم رضایت شهروندان را کسب کنیم و لازم است توضیح دهیم در شرایط اقتصادی شهر اجازه نداده‌ایم پروژه‌ای نیمه‌تمام رها شود و توسعه فیزیکی شهر را در کنار توسعه فرهنگ دینی انقلابی شهر پیش برده‌ایم.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار