مستند «به‌ قصد کشت نزنید» روایتی از زندگی شهید سید عبدالله برقعی در قالب ویژه‌برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان قم تولید شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 20 November 2022

تولید مستند زندگی شهید عبدالله برقعی در قم

به گزارش تابناک قم، مستند «به قصد کشت نزنید» مقطعی از زندگی شهید سید عبدالله برقعی و روایتی از سیره زندگی این شهید در قالب برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان قم و با مشارکت و حمایت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به تولید رسید.

بنابراین گزارش تحقیق و پژوهش برای تولید این مستند از سال ۱۳۹۹ آغاز و فیلمنامه آن در تیرماه سال جاری به نگارش درآمده است.

فرایند تولید این اثر از شهریورماه به مدت یک ماه شامل مراحل تولید و فیلم‌برداری به انجام رسیده و هم‌اکنون مرحله پس‌تولید و تدوین در حالا اجراست.

این مستند به زندگی شهید سید عبدالله برقعی با محور فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه، شخصی و خانوادگی، سیاسی و انقلابی و درنهایت حضور وی در دوران دفاع مقدس به‌صورت بازسازی صحنه‌ها و با روایت همسر، اقوام و دوستان وی می‌پردازد.

این شهید والامقام نقش ویژه‌ای در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی قبل و بعد از انقلاب را عهده‌دار بوده است.

مستند «به‌ قصد کشت نزنید» به مدت ۴۰ دقیقه و برای شرکت در جشنواره فیلم ۱۷ در قالب ویژه‌برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان قم در حال تولید است.

مجری طرح مؤسسه حدیث فتح و پشتیبانی فنی آن را موسسه فیلم آسمان بر عهده داشته و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این زمینه همکاری، مشارکت و حمایت ویژه‌ای را در تولید اثر داشته است.

نویسندگی و کارگردانی مستند «به‌ قصد کشت نزنید» توسط علی‌اصغر فاریابی انجام‌شده و سایر عوامل تولید آن عبارت‌اند از: مدیر تولید میلاد فرشیدنیا، پژوهش و تحقیق فائزه راست‌گو، دستیار کارگردان محمدجعفر سلیمانی، مدیر فیلم‌برداری محمدعلی جعفری، صدابردار رضا رهبر، مدیر نورپردازی حسین حقی، دستیار تصویر مهدی باقری، گرافیک محمدمهدی شوشتری، بازیگران سید محمدجواد طباطبایی و لیلا طریقی، گویندگی متن لیلا طریقی و هادی افضلی، نظارت محتوایی علی مولوی.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار