نشست رونمایی و نقد کتاب «نبرد تک‌خوان» روایت داستانی شهادت گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم در اثر بمباران رژیم صدام در کتابخانه عمومی مریم قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 20 November 2022

کتاب «نبرد تک‌خوان» در قم رونمایی شد

به گزارش تابناک قم، نشست رونمایی و نقد کتاب «نبرد تک‌خوان» نوشته فهمیه شاکری‌مهر با حضور نویسنده اثر، فاطمه نفری، نویسنده و منتقد ادبی، مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از نوجوانان در کتابخانه عمومی مریم برگزار شد.

فاطمه نفری، نویسنده و منتقد ادبی در ابتدای این نشست گفت: کتاب نبرد تک‌خوان، داستان یک پسر نوجوان به نام ایمان در دهه ۶۰ و زمان جنگ است. ایمان با لج و لجبازی با دوستانش قرار است که تک‌خوان گروه باشد و یک سری ماجراها پیش می‌آید و بر حسب اتفاق تک‌خوان‌ها از گروه جا می‌مانند.

وی افزود: کتاب قلم روانی دارد و کتابی است که برای نوجوانان نوشته شده و برای آنها بسیار قابل درک و فهم است؛ نوجوان هنگام خواندن کتاب احساس می‌کند که یک نوجوان دارد با او صحبت می‌کند و این نقطه قوت کتاب است چرا که اولین شرط یک کتاب خوب نوجوان این است که نوجوان احساس کند کتاب با او صحبت کند نه اینکه به او دستور دهد.

نویسنده کتاب «زمستان بی شازده» در ادامه خاطرنشان کرد: شخصیت‌پردازی‌ها در کتاب نسبتاً خوب است و سیر شخصیتی در داستان مناسب انتخاب شده است، همچنین حس و حال فضاسازی هم در حیطه نوجوان خوب صورت گرفته و توانسته است یک بزنگاه تاریخی در استان قم را که تاکنون به آن پرداخته نشده بود، ترسیم کند.

در ادامه این نشست، فهیمه شاکری‌مهر پیرامون چگونگی نگارش کتاب گفت: با شنیدن اخبار بمباران قم در دهه ۶۰ از بستگان و خانواده‌ام، این موضوع برایم جالب شد و با اندکی تحقیق و پرس‌وجو به این نتیجه رسیدم که چندان به آن پرداخته نشده است و می‌تواند روایت جالبی برای نوجوانان باشد.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم نیز در این نشست ضمن تبریک هفته کتاب به کتابداران، نویسندگان و اهالی کتاب، گفت: اول بهمن سال ۶۵ گروه سرود مدرسه قطب راوندی که در محله باجک بود به سینما تربیت رفتند و ۱۱ تن از همکلاسی‌های ما به همراه معلم شهید حمید صادقی در آنجا به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: وظیفه ماست که این فداکاری ها و ایثار ۶۰۹۰ شهید استان قم را که خودمان دیدیم و لمس کردیم به نسل‌های بعدی نیز انتقال بدهیم و خواهش من از نوجوانان حاضر در جلسه این است که در حیطه حوزه دفاع مقدس زیاد مطالعه کنند و به عنوان نسل آینده که قرار است خدمتگزار این جامعه باشند، درون مایه فکری خود را با مطالعه و شناخت بیشتر تقویت کنند.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار