جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم با اشاره به ویژه برنامه های هفته بسیج گفت: در این هفته که از روز یکشنبه آغاز و تا ۵ آذرماه ادامه خواهد داشت اقشار مختلف بسیج در استان قم برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 20 November 2022

به گزارش تابناک قم، سردار پاسدار مهدی کبیری پور درگفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: در این هفته که از فردا آغاز و تا 5 آذرماه ادامه خواهد داشت اقشار مختلف بسیج در استان قم برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: غبارروبی از مزار شهیدان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی،‌ فرهنگی و ورزشی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، اجتماع خواهران بسیجی و اجرای پویش زیست عفیفانه، اکران فیلم‌های جشنواره عمار،‌ افتتاح مراکز مشاوره و کارآفرینی،‌ تجلیل از بسیجیان نخبه از جمله برنامه های بسیج است.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات خانگی، اجرای پویش‌های سراسری در موضوع‌های دینی و اعتقادی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، اجرای طرح اعزام اردوهای راهیان نور، برگزاری همایش بزرگ مربیان حلقه‌های صالحین و تجمع اقتدار بسیجیان از جمله برنامه‌هایی است که توسط بسیج قم در روزهای آینده ترتیب می‌یابد.

 600 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان استان قم اهدا می شود 

سردار کبیری پور با تاکید بر اینکه بسیج علاوه بر تلاش برای حفظ امنیت مردم در عرصه خدمتگزاری به ملت نیز پیشگام است، عنوان کرد: در هفته بسیج در قم، بسیجیان خدمات متنوعی را به مردم ارائه خواهند کرد که نمونه‌ای از آن اهدا 600 سری جهیزیه و توزیع کمک‌های مومنانه به نیازمندان است.

وی ادامه داد: بسیج قم توانسته در اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همچون ایجاد دفاتر مشاوره در سطح کشور سرآمد باشد و امروز 70 خانه سبز در 70 محله قم در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و کمک به حل مشکلات مردم مشغول هستند و کارشناسان در این بخش توانسته‌اند با ارائه راهنمایی‌های مناسب از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ‌قم در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، حضور راویان در مدارس دانشگاه‌ها و مساجد و تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

سردار کبیری پور همچنین در خصوص قرارگاه 19 دی قم که دبیری آن با سپاه استان است، گفت: دراین قرارگاه با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی،‌ نهادهای حوزوی و تشکل‌های مردم نهاد با استفاده از رویکرد مشفقانه برای هرچه بهتر کردن سیمای ظاهری قم از نظر رعایت ارزش‌های دینی تلاش می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تمام تلاش بسیج در این ایام حفظ امنیت مردم و حراست از مکان‌هایی است که توسط دشمنان تهدید می‌شود،‌ افزود: افزایش آگاهی مردم در این مدت نسبت به توطئه دشمنان موجب شده تا آمار افراد عادی شرکت کننده در تجمعات نزولی باشد و به همین خاطر است که دشمنان به انجام اقدام‌های خشن روی آورده‌اند.

 نمایشگاه کارآفرینی بسیجیان استان افتتاح می شود 

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ‌قم افتتاح نمایشگاه تولیدات خانگی کارآفرینان بسیجی، تجلیل از بسیجیان نخبه فرهنگی، تجلیل از فعالان حوزه فرهنگی و تبیین، افتتاح پایگاه‌های بسیج و همچنین افتتاح طرح محیا که تحت عنوان پایگاه‌های تخصصی در حوزه حجاب است نیز در این هفته انجام می‌شود.

سردار کبیری پور ادامه داد: برگزاری همایش بزرگ مربیان طرح صالحین در اردوگاه آموزش‌وپرورش، حضور مربیان طرح شهید بهنام محمدی در مدارس، برگزاری جلسات تبیینی به‌صورت پررنگ در همه اقشار به‌خصوص مدارس دانشگاه‌ها و مساجد و افتتاحیه اردوی راهیان نور از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: نشست سیاسی هادیان سیاسی، برگزاری مسابقات قرآن بسیج، پویش سراسری حفظ قران و برپایی اردوهای جهادی برنامه‌های شاخص دیگری است که در سطح استان برگزار خواهد شد، علاوه بر این برنامه اردوی جهادی خدمت مؤمنانه توسط بسیج اصناف صورت می‌گیرد که تعمیرات لوازم منزل را انجام می‌دهند.

 تجمع اقتدار بسیجیان استان 5 آذرماه در مصلی قدس برگزار می شود 

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ‌قم به یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته اشاره و خاطرنشان کرد: تجمع اقتدار بسیجیان 5 آذرماه در مصلی قدس و علاوه بر این اجتماع خواهران بسیجی نیز سوم آذرماه در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار