عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم:
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم اظهارکرد: سابقه طولانی صادرات فرش دستباف به دوران صفویه برمی گردد.صادرات فرش بعد از نفت تجارت دوم ایران است.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 19 November 2022

به گزارش تابناک قم، احمد زاهدی موحد در گفتگو با خبرنگاران در قم گفت: اهمیت فرش دستباف را آن طور که شاید مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی بیان کرد: پیشران فرش دستباف صادرات آن است و اگر این پیشران دچار مشکل باشد تولید صنعت فرش دچار مسئله خواهد شد و صدمه و لطمه آن به فعالان بافنده در روستاها خواهد رسید.

عضو شورای عالی راهبردی فرش دستباف کشور پیمان سپاری ارزی را بزرگترین مانع و سد راه صادرات و صادرکنندگان در حوزه فرش دستباف برشمرد و تقاضای فعالان اقتصادی را بازگشت ارز حاصل از صادرات همانند گذشته عنوان نمود و اظهار داشت: یک صادرکننده مجبور است برای مراحل بعدی صادراتی خود فرش را خرید کند بنابراین اجبار به بازگشت ارز حاصل از صادرات دارد و از آنجایی که عمدتاً فرش به صورت امانی فروخته می‌شود یعنی شخصی در کشور ثالث فرش را تحویل می‌گیرد و به فروش می رساند بنابراین احتیاج به زمان لازم برای بازگشت ارز به کشور خواهد بود.

وی از کیفیت بالای فرش ایرانی گفت و ادامه داد: کشور چین پس از تولید فرش های کپی شده اما بدون کیفیت امروز به وارد کننده فرش تبدیل شده است و در این صنعت می توان گفت که امکان کپی برداری وجود نخواهد داشت چرا که خیلی از کشورها نتوانستند با فرش اصیل ایرانی رقابت کنند و فرش اصیل ایرانی جایگاه خود را در دنیا حفظ کرده است.

زاهدی موحد یادآورشد: از سال ۹۷ قوانین و مقررات زیادی دست و پاگیر صادر کنندگان شده است که امیدواریم با مدیریت مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد رفع موانع صادراتی باشیم.
عضو شورای عالی راهبردی فرش دستباف کشور بیان کرد: نمایندگان بخش خصوصی تذکرات زیادی را در خصوص موانع فرش دستباف به مدیران دستگاه‌های اجرایی داده‌اند و در انتظار تسهیل امور هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار