مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز را معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران به مخاطبان بین‌المللی دانست و گفت: برگزاری هفته فرهنگ و هنر استان قم و جشنواره بین‌المللی «فهم» از نخستین برنامه‌های این مجموعه است.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 19 November 2022

به گزارش تابناک قم، حمد کاظم رضوانی مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل با اشاره به اینکه این مرکز بین‌المللی قرار است میزبان هفته‌های فرهنگی برای مخاطبان بین‌المللی باشد، عنوان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ۱۲۰ ملیت در شهر مقدس قم ساکن هستند که این موضوع ظرفیت‌های فرهنگی قم را برای همگان آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه قم ظرفیت‌های بین‌المللی مختلفی را در خود جای داده است، عنوان کرد: حوزه علمیه، جامعه المصطفی، حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران هر کدام مخاطبانی بین‌المللی دارند و دارای یک جایگاه فرا استانی هستند.

مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل با تأکید بر اینکه تلاش ما این است که میزبان‌ خوبی برای ساکنان بین‌المللی قم باشیم، عنوان کرد: تلاش ما در خانه فرهنگ و هنر ملل این است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی ایرانی را به عموم مخاطبان ارائه کنیم.

وی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای خانه فرهنگ و هنر ملل عنوان کرد: در این خانه به دنبال این هستیم که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کنیم و به‌عنوان نخستین فعالیت در این خانه، هفته فرهنگ و هنر استان قم برگزار می‌شود.

وی از برپایی هفته فرهنگ و هنر استان قم در نبطیه، مالزی و تایلند یاد کرد و گفت: در این هفته‌های فرهنگی تلاش شده است تا قم و ظرفیت‌های این استان به مخاطبان بین‌المللی معرفی شود و خانه فرهنگ و هنر ملل به عنوان مرکز تبادل فرهنگی، قرآنی، هنری، علمی، پژوهشی و رسانه‌ای تبدیل می‌شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: دستاوردهای صنایع دستی، انجمن‌های خوشنویسان، هنرهای تجسمی، عکاسان، نمایش، سینمای جوان، مد و لباس، مجمع ناشران کتب دیجیتال اسلامی، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم، انجمن موسیقی، سرود و آهنگ‌های اسلامی و خانه مطبوعات در این هفته توانمندی‌های خود را معرفی کرده‌اند.

*برگزاری جشنواره بین‌المللی «فهم» در ۱۳ رشته مختلف

رضوانی با اشاره به رونمایی از نخستین پوستر جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری ملل با عنوان «فهم» اظهار کرد: دبیرخانه این جشنواره از امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و جذب هنرمندان، آموزش رشته‌های فرهنگی و هنری، خلق آثار، ارائه، داوری، اختتامیه و تجلیل از آثار برگزیده طی یک سال آینده دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که همه رشته‌های فرهنگی و هنری را در جشنواره بین‌المللی «فهم» زیر پوشش قرار دهیم، عنوان کرد: قرار است این جشنواره در ۱۳ رشته با فراخوان‌های جداگانه فعالیت خود را دنبال کند و دریافت آثار از یکم دی‌ماه آغاز و مراسم‌های اختتامیه هر رشته نیز در سال آینده برگزار می‌شود و در بهمن‌ماه سال آینده شاهد برگزاری مراسم پایانی جشنواره سراسری فرهنگ و هنر ملل خواهیم بود.

رضوانی از اهدای نشان «فهم» به برگزیدگان این جشنواره خبر داد و گفت: معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در عرصه بین‌المللی و پرورش استعدادهای هنری از میان اتباع مقیم ایران از جمله اهداف این جشنواره است.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار