امام جمعه قم
آیت الله اعرافی امام جمعه قم تاکید کرد: مردم ایران با وحدت و همبستگی از فتنه‌های اخیر عبور و مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 19 November 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم با تأکید بر اینکه در میان یک کارزار و میدان حساس و پیچیده قرار گرفتیم گفت: باید هوشیارانه همه جوانب این جریان اخیر که از دشمن تغذیه می‌شود را رصد کنیم و از دستاورد‌های نظام اسلامی و انقلاب دفاع کنیم.

وی تحرکات اخیر دشمنان را جنگی ترکیبی و پیچیده عنوان کرد و به تبیین ابعاد و ده ویژگی‌های این جنگ ترکیبی پرداخت.

استمرار تحریم و عهدشکنی تکراری آمریکا در برجام، ایجاد و فعال سازی‌های گسترده گسل‌های فرهنگی و قومی و منطقه‌ای و مذهبی، فعال سازی کانون‌های قدرت‌های وابسته به استکبار پیرامون کشور، ادعا‌های دروغ و مفتضح از جمله تجزیه طلبانه، فعال سازی مجدد برخی از مجامع بین المللی علیه نظام اسلامی، تحریف تاریخ و افسانه سازی و تطهیر رژیم پهلوی و آمریکا، نفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ایجاد آشوب و انجام حرکات تروریستی از ویژگی‌های جنگ ترکیبی بود که خطیب قم به آنان اشاره کرد.

آیت ا... اعرافی جنگ تخریبی و رسانه‌ای را از دو ویژگی دیگر توطئه اخیر دشمن عنوان کردوگفت: از دیگر اقدامات دشمن در این حوادث، می‌توان به تخریب مبانی اخلاقی و اجتماعی و دینی و خانوادگی این ملت اشاره کرد که با عنصر فضای مجازی و رسانه‌ای در حال انجام است. همچنین در این راستا شاهد جنگ گسترده رسانه‌ای علیه ملت ایران هستیم.

امام جمعه قم با تجلیل از شهدای امنیت به بیان راهکار برون رفت از این حوادث پرداخت و خاطرنشان کرد: وظیفه ما، جهاد تبیین، هوشیاری، بصیرت، آگاهی و در نیامیختن مطالبه و نقد با اغتشاش و ناامن سازی است.

وی با بیان اینکه باید به مطالبات مردم توجه کرد، یادآورشد: باید مشکلات را شناخت، ولی در برابر تروریسیم و حمله و کشتار و کشته سازی با قاطعیت هرچه بیشتر اقدام کرد.

آیت ا... اعرافی در پایان با اشاره به پیوند تاریخی روحانیت با مردم و انقلاب گفت: روحانیت برآمده از مردم و خادم مردم و پایبند به عهد و میثاق الهی در خدمت به خدا و خلق خداست و طلاب ما بر این عهد و میثاق الهی استوار هستند.

وی افزود: روحانیت بر چوبه دار رفته است و سختی‌ها را به جان خریده است، ولی در خدمت به مردم و دیانت و ارزش‌های الهی کوتاه نیامده ایم و این ملت بزرگ همبستگی و وحدت خود را دربرابر این حرکات کور طی خواهد کرد و مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار