ورزشکاران مدال‌آور و افتخار آفرین ورزش قم در المپیاد سال 1401 استعدادهای برتر ورزش ایران با اهدای لوح و هدیه نقدی تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 17 November 2022

به گزارش تابناک قم، مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزش قم در سومین دوره بازی‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در سال 1401 با حضور ابراهیم سانی‌خانی مدیر کل کل ورزش و جوانان و علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش قم در جمع روسا، نایب‌رئیسان و دبیران هیات‌های ورزشی و همچنین ورزشکاران و قهرمانان ورزش قم به شکلی باشکوه برگزار شد.

در این مراسم که به همت دبیرخانه ستاد المپیاد استعدادهای برتر اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، معاونین ورزش و جوانان‌، روسا، نواب رئیس و دبیران هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان و همچنین والدین مدال‌آوران نیز حضور داشتند و این آیین در تالار بعثت فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.

این آیین زیبا با اجرای ورزشکاران نوجوان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آغاز شد و در ادامه ابراهیم سانی‌خانی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم پیرامون وضعیت حال حاضر ورزش قم، دستاوردها، پیشرفت‌ها و برنامه‌های پیش‌رو به ایراد سخن پرداخت.

دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: از مجموع رشته‌های ورزشی فعال در کشور، 22 رشته شرایط برگزاری مسابقات این دوره از بازی‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران در سال 1401 را داشتند و از هیات‌های مدال‌آور، مربیان تیم‌های اعزامی و ورزشکاران افتخار آفرین تجلیل به عمل آمد.

ویدا فرحان افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در اداره کل ورزش و جوانان 206 ورزشکار در قالب 21 تیم ورزشی همراه با 64 مربی برای کسب سکوهای برتر و نشان‌‌های طلا، نقره و برنز سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران اعزام شدند و این المپیاد مهر ماه امسال برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

فرحان خاطرنشان کرد: حاصل این المپیاد برای کاروان اعزامی ورزش و جوانان قم کسب پنج نشان طلا، 6 نقره و 9 برنز بود تا قم در مقایسه با عملکرد استان‌های همطراز خود در گروه سوم رتبه‌‌بندی ادارات کل ورزش و جوانان از نگاه وزارتخانه متبوع در رتبه نخست قرار بگیرد.

نگاهی به عملکرد تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی استان قم نشان می‌دهد که در این دوره از بازی‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران، رشته‌های بدمینتون، بوکس، ‌تکواندو، تیراندازی، جودو، ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، کشتی فرنگی و گلف با درخشش ورزشکاران مستعد خود و کسب مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز برای ورزش قم افتخار آفرینی کردند.

رشته بدمینتون در هر دو بخش دختران و پسران این دوره از رقابت‌ها به مربیگری امیر حاج‌اسماعیلیان در بخش پسران و فائزه نعمتی در قسمت دختران موفق به کسب مدال شد، مدال‌هایی که به رنگ طلا توسط پرهام فراهانی و مهدی کنعانی و به رنگ برنز توسط رها وحیدی‌خواه و مینا بهرامی به دست آمد.

در بوکس که بیشتر استعدادها و نخبه‌های این رشته المپیکی در منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه قم فعالیت می‌کنند، در این دوره از بازی‌های المپیاد به سرمربیگری رضا کاظم‌پور تیم خود را اعزام کرد که در نهایت امیررضا رحیمی موفق به کسب نشان نقره این بازی‌ها شد.

رقابت‌های رشته تکواندو المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران در سال 1401 در حالی برگزار شد که تیم منتخب هیات تکواندو قم به سرمربیگری بلال سلیمانی اعزام شد و سرانجام کامران کاظمی به مدال طلا دست یافت و محمدحسن نائیه صاحب نشان برنز مسابقات شد.

در رشته تیراندازی نیز تیم‌های دختر و پسر قم با کسب چهار مدال نقره افتخار آفرین شدند، به طوری که تیم پسران به مربیگری محمود جعفرغفار توسط مبین پایداری، محمدمهدی چوبین و متین خلیل‌خانه و تیم دختران قم به مربیگری نرجس صباغی توسط فاطمه حسنی صاحب مدال شد.

جودو دیگر رشته مدال‌آور ورزش قم در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران در سال 1401 بود و به مربیگری رضا زیبایی توسط محمدامین اشرفی صاحب نشان نقره شد و دو نشان برنز نیز توسط علی شاکری و عمادرضا شکارچی از این بازی‌ها به دست آورد.

هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در این دوره از رقابت‌ها برای ورزش قم مدال‌آور بود و به مربیگری علی‌اکبر خاکدوست با درخشش محمدمعین نادری‌فرد، مجتبی درگومه و مهدی حسن‌زاده سه نشان برنز این دوره از رقابت‌ها را کسب کرد.

کشتی که همواره یک رشته مدال‌آور برای ورزش قم در میادین داخلی و برون‌مرزی بوده، مطابق انتظار در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران پرفروغ ظاهر شد و تیمی که به رهبری روح‌الله میکائیلی مربی تیم ملی جوانان ایران اعزام شد یک نشان طلا توسط ابوالفضل شیری، دو نشان نقره توسط حسین قادری و محمدامین ابوالحسنی و دو مدال برنز با درخشش علی بیگدلی و علی‌اصغر جباری به ارمغان آورد.

آخرین هیات و رشته‌ای که توانست فراتر از انتظار ظاهر شده و در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران برای ورزش قم مدال‌آوری کند، گلف است که توانست در بخش دختران به مربیگری خانم راهله لطفی با درخشش معصومه محمدی و اسراء قدسی دو نشان طلا به دستاوردهای ورزش قم اضافه کند.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم از اختصاص پاداش به دانش‌آموزان مدال‌آور در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران توسط آموزش و پرورش خبر داد و به خانواده‌ها نوید داد که نگران مرخصی تحصیلی فرزندانشان برای حضور در اردوها، تمرینات و اعزام‌های ورزشی نباشند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار