صبح امروز اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران با حضور سردار سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هزاران تن از مردم مومن، انقلابی و ولایی این استان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 17 November 2022
به گزارش تابناک قم، صبح امروز، 26آبان ماه، اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار گردید.
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مدیران استان قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار و سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه پخش و سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران سخنران ویژه این مراسم بود.
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران
پیام های تصویری آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س( و سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به صورت جداگانه در ذیل این برنامه پخش شد.
 
تولیت آستان حضرت معصومه(س(در این پیام تاکید کرد: در این کنگره طرح و پیام جدیدی برای تحقق شعار و
شعارهای سال گذشته باید شاهد باشیم تا کنگره از مراسم موضعی و مقطعی خارج شود.
 
استاندار قم نیز اظهار داشت: شهدا جان خود را در جهت دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کردند و قم برخوردار از نعمت حضور شهیدانی است که نماد و بیانگر ویژگی های خوب این استان هستند و مردم برغم مشکلات همچنان با روحیه و انگیزه و تمام قامت برای نظام اسلامی ایستاده اند.
 
سردار محمد رضا موحد در این اجلاسیه گفت: قم در گذر تاریخ همواره شهری تاثیرگذار بوده است و با توجه به تاکید رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه که فرمودند شهدای همه ایران شهدای قم هستند رسالت ما را سنگین تر می کند.
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران
 
در این مراسم پرچم یا لثارات الحسین(ع) که پس از شهادت سردار سلیمانی به نشانه انتقام خون به نا حق ریخته آن شهید بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران قرار گرفته بود توسط تولیت مسجد به سردار سلامی هدیه شد. نشان خادمی مسجد مقدس جمکران نیز در ادامه به سردار سلامی تقدیم شد.
 
دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای قم با رهبر انقلاب اسلامی
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران
 
از جمله برنامه های پایانی دومین کنگره ملی شهدای استان قم دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای قم با رهبر انقلاب اسلامی بود که در تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۱ صورت گرفت.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شنیدن پیام آنها، قم را شهر «قیام و اقامه» خواندند و گفتند: قم هم قیام کرد، هم ایران را به قیام واداشت که این از برکات حرم حضرت فاطمه معصومه و حوزه علمیه و همچنین مردم خوب آن بود که شهدای زیادی در راه مبارزه تقدیم کردند، البته شهیدانی همچون مطهری، بهشتی و باهنر نیز که پرورش‌یافتگان قم هستند و بلکه همه شهدای ایران، شهیدِ قم محسوب می‌شوند، چرا که قم بود که با پاسخ به ندای امام بزرگوار، نهضت را آغاز کرد.
 
ایشان همچنین شهادت را مظهر فداکاری و شجاعت خواندند و افزودند: شهیدِ دفاع مقدس جان خود را داد تا دشمن خبیث و ظالم نتواند وعده خود یعنی رسیدن به تهران و به ذلت کشیدن ملت را عملی کند و شهیدِ امنیت نیز جان خود را برای امنیت و آسایش مردم فدا می‌کند که این فداکاری‌ها تجسم همه معارف اخلاقی نهفته در شهید و شهادت است.
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران
ایشان، انتقال جزئیات دفاع مقدس و شرح احوال شهیدان و پدران و مادران آنها را ضروری خواندند و گفتند: این کار نیازمند زبان هنر و تولیدات هنری همچون فیلم و سریال، مستند و شعر است.
 
کنگره ملی شهدای استان قم برای دومین بار و به منظور پاسداشت ۶۰۹۰ شهید لشکر خط شکن علی بن ابی طالب(ع) به فرماندهی شهید مهدی زین الدین در قم برگزار گردید. ستاد ملی کنگره شهدای استان قم از سال ۹۸ شکل گرفت و برنامه ریزی برگزاری این کرونا برای سال99 صورت گرفته بود که به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و در سال 1401 با انجام برنامه های گوناگون فرهنگی، آئینی و میدانی برگزار گردید.
 
از جمله برنامه‌های اصلی ستاد ملی کنگره شهدای استان قم دیدار با 4هزار خانواده‌ معظم شهدا همراه با حضور مسئولان استانی، بازسازی تصاویر سیاه و سفید شهدا و تقدیم به صورت تابلو فرش به خانواده شهدا، برپایی یادواره‌های مختلف در مساجد، مدارس، روستاها و شهرها و برپایی ۷ اجلاسیه، پرداختن به شهدای ارتش به دستور امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و برگزاری ۵ یادواره برای ۵۶۵ شهید ارتش قم در نیروهای زمینی، هوایی، آجا، پدافند و دریایی و اجلاسیه پایانی با حضور امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران می توان نام برد.
 
همچنین برنامه ریزی برای تهیه و تدوین بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب از زندگی شهدای استان قم، تولید ۶۰ فیلم مستند، تولید ۳ فیلم سینمایی و سریال و ساخت سمفونی شهدای استان قم از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار