مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. این مرکز به دنبال تبادل فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه امور بین‌الملل است و به زودی دارای یک سالن سینمای اختصاصی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲ 16 November 2022

به گزارش تابناک قم، امیر علی عموزاده در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران به تشریح جزئیات آغاز به کار خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در قم پرداخت و گفت: حضور ۲۵۰ هزار نفر از اتباع و مهمانان خارجی در استان قم وظیفه ما را برای ارائه خدمات مطلوب فرهنگی و هنری سنگین می‌کند.

وی تصریح کرد: تاکنون اتباع خارجی ساکن در قم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از ظرفیت حضور آنان استفاده نشده است، به همین دلیل احساس می‌شد باید در قالب یک ساختار سازمانی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به این عزیزان در استان قم برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در جلسات مشترک استاندار قم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت‌به این موضوع مهم تأکید و مقرر شد خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در قالب مرکز امور بین‌الملل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه اتباع و مهمانان خارجی ساکن در قم راه‌اندازی شود.

عموزاده از آماده‌سازی و اختصاص مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی به عنوان خانه فرهنگ و هنر ملل قم خبر داد و گفت: این مرکز فرهنگی و بین‌المللی روز جمعه ۲۷ آبان با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، جمعی از مسئولان حوزه و دانشگاه و اهالی فرهنگ و هنر افتتاح می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم افزود: همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پوستر فراخوان جشنواره بین‌المللی «فهم» در حوزه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌های دیجیتال رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مرکز به دنبال تبادل فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه امور بین‌الملل است و به زودی دارای یک سالن سینمای اختصاصی خواهد شد.

عموزاده از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز را برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: علاوه بر اینکه از این ظرفیت برای معرفی هنرمندان استانی استفاده می‌شود، مهمانان خارجی نیز برنامه‌های اختصاصی اجرا خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار