استاندار قم با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت استان برای استفاده از فرصت متمم سفر رییس جمهور به قم، گفت: ۱۹۰۰ میلیارد تومان متمم سفر رییس جمهور برای بهبود وضعیت فاضلاب و حوزه راه استان اختصاص پیدا کرد
کد خبر: ۱۰۷۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 03 October 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه قم با تدبیر، پیشگیری و مدیریت، فتنه اخیر را به خوبی مدیریت کرد، گفت: این اغتشاشات با همراهی بسیجیان و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی به خوبی هدایت شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نسبت به وارد کردن خسارت و آسیب به اموال عمومی و شخصی مراقبت داشته باشد.

استاندار قم به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در این حوادث شاهد هجمه سنگین رسانه ای دشمنان بودیم و برخی سفارت خانه‌ها نیز در این آشوب ها پای کار بودند؛ دشمنان تلاش زیادی برای ورود تروریست ها و گروهک های مسلح به داخل کشور کردند.

وی با بیان اینکه این اغتشاشات با عدم همراهی مردم به جایی نرسید، تصریح کرد: اغتشاشگران در قالب این حوادث خسارت های زیادی به اموال شخصی مردم و همچنین امکانات عمومی وارد کردند.

شاهچراغی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در خنثی سازی اغتشاشات، ادامه داد: شهرداری قم در حوادث اخیر و همچنین اربعین حسینی پای کار بود و کمک شایانی به مدیریت استان کرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت برخورد با عوامل مهم در بروز اغتشاشات، خاطرنشان کرد: خسارت های وارد به بخش خصوصی، دستگاه های عمومی و شهرداری به معاونت سیاسی استانداری گزارش شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه های استان، بیان داشت: لازم است تا نسبت به تامین به اندازه سرویس مدارس و خوابگاه های دانشگاهی توجه شود.
شاهچراغی در ادامه اظهار کرد: ساماندهی بافت فرسوده یکی از طرح های کلان بزرگ قم است که پیش بینی های خوبی جهت بهبود شرایط زندگی در آن در قالب مصوبات سفر رییس جمهور انجام گرفته است.

وی در پایان با اشاره به میزبانی قم از زائران اربعین در قالب قرارگاه مردمی اربعین، بیان کرد: با مشارکت خیرین، مردم و دستگاه های اجرایی شاهد استقبال مطلوبی از زائران ایرانی و غیرایرانی در این قرارگاه بودیم.

 

دومین کنگره ملی شهدای قم ۲۶ آبانماه برگزار می شود

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم، گفت: این کنگره در ۲۶ آبان ماه و همزمان با سالگرد شهادت شهید مهدی زین الدین برگزار خواهد شد.

 سردار محمدرضا موحد در جلسه شورای اداری قم به اغتشاشات اخیر اشاره و بیان کرد: این انقلاب برغم تمام این حوادث ماندنی است و تمدن نوین اسلامی را شکل خواهد داد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به شهادت یکی از بسیجیان ۱۵ ساله قم در اغتشاشات اخیر، تصریح کرد: تلاش می شود مراسم تشییع بسیجی طلبه شهید مهدی زاهد لویی روز سه شنبه برگزار شود.

وی با اشاره به نمایش فصل شیدایی به مناسبت کنگره ملی شهدای استان، خاطرنشان کرد: در قالب این نمایش روند شکل گیری حوادث جهان از خلقت انسان تا انقلاب اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت به تصویر کشیده شده است.

فرمانده سپاه استان قم تصریح کرد: نمایش فصل شیدایی از ۱۲ مهرماه سال جاری بمدت ۱۵ شب هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان ۵ هزار نفر از مردم در اردوگاه غدیر در جوار کوه خضر نبی خواهد بود.

موحد یادآور شد: تا قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان، ۷ اجلاسیه پایانی نیز به مرور در حوزه شهدای بین الملل، بانوان، جهاد و غیره برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان باید تلاش شود تا تمام فضای کالبدی و فضایی شهر رنگ این کنگره بزرگ ملی را به خود بگیرد.

دستگاه های برتر قم در جشنواره شهید رجایی مشخص شدند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز دراین جلسه گفت: اداره کل فنی و حرفه ای و شرکت آب و فاضلاب قم با کسب بالاترین امتیاز بهترین عملکرد را در سال گذشته و جشنواره شهید رجایی به خود اختصاص دادند.

حسن نادری افزود: شرکت گاز استان نیز در زمینه پاسخگویی به ارباب و رجوع بهترین عملکرد را داشته است و اداره کل اقتصادی و دارایی نیز به عنوان سومین دستگاه شناخته شدند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: دستگاه های استانی پیشنهادات لازم را برای درج در این برنامه و جبران نقاط ضعف برنامه ششم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه دهند.

نادری بیان کرد: طی هفته دولت مدیران دولتی در قالب ۲۰۹ نشست بصورت مستقیم با مردم و رسانه ها گفت وگو کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مدیران در مساجد و سایر محافل در طول سال از اولویت های مجموعه مدیریت قم است و علاوه بر آن مدیران باید یک روز از هفته را برای دیدار با ارباب و رجوع اختصاص دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار