معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: افتتاح سه طرح گردشگری و بازدید رایگان از موزه ها از جمله مهم ترین برنامه های هفته گردشگری در استان قم است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 02 October 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی نصر اصفهانی اظهار داشت: افتتاح یک هتل، یک سفره‌خانه سنتی و یک مجتمع تفریحی و توریستی از جمله برنامه های هفته گردشگری در قم است.

وی بیان کرد: در هفته گردشگری امسال برنامه ‌ریزی برای بازدید رایگان مردم از موزه‌های قم انجام شده است.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم این هفته در قم نواختن زنگ گردشگری در مدارس و سخنرانی راهنمایان گردشگری در مراکز آموزشی بود که امروز اجرا شد.

نصر اصفهانی به نقش مدارس و دانش آموزان در برنامه های هفته گردشگری قم اشاره کرد و گفت: اگر آموزش گردشگری در مدارس و در بین دانش آموزان انجام  شود این امر می تواند نقشی ویژه ای در ایجاد نگرش مثبت و سازنده در بین دانش آموزان ایجاد کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کودکان و نوجوانان سفیرانی محسوب می‌شوند که در خانه‌ها و در بین خانواده‌ها قادر خواهند بود در امر فرهنگ‌ سازی صنعت گردشگری مفید و موثر واقع شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم ارائه تخفیف به گردشگران در مراکز اقامتی و برگزاری مسابقه عکس و نقاشی ویژه کودکان را به عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های این اداره‌ کل در هفته گردشگری ذکر کرد.

وی ادامه داد: در این هفته هم چنین همایش گردشگری را برگزار خواهیم کرد که رویکرد آن فضاهای کسب و کار خواهد بود و همایش علمی توسعه پایدار گردشگری نیز در قم برگزار می شود.

وی، تجدید میثاق با شهدا با حضور جامعه گردشگری استان قم در محل گلزارشهدا، دیدار با علما و مراجع تقلید، برگزاری همایش تجلیل از برترین‌های جوامع گردشگری استان و دیدار با اعضای سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه را به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های هفته گردشگری امسال در قم برشمرد.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی استان قم تاکید کرد: گردشگری صنعتی چند بُعدی است که برای توسعه و پیشرفت در آن تمام دستگاه‌های متولی باید با افزایش همکاری و فعالیت‌ها برای این صنعت پاک و پول‌ساز تلاش کنند.

از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) را به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی کرده، در ایران نیز از پنجم تا ۱۲ مهر به عنوان هفته گردشگری نام گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار