فراز و فرود اعتراضات شهر؛
طی دو هفته گذشته شهر مقدس قم شاهد فراز و فرود های زیادی پیرامون اغتشاشات اخیر بود، اتفاقاتی که از ماهیت مردم قم تا چهره مدعیان آزادی را به خوبی آشکار ساخت و از نگاهی دیگر، خواب دستگاه های فرهنگی را گوش زد می کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 01 October 2022
به گزارش تابناک قم، روز دوشنبه 28 شهریور ماه بود که عده ای به بهانه فوت مهسا امینی، در خیابان شهید صدوقی قم (زنبیل آباد) دست به اعتراض و تجمع زدند، جمعیتی که میانگین سنی بسیار پایینی داشتند و به نوعی خود را در میتینگ یا دورهمی خیابانی می دیدند. جوانانی که با تحریک و مدیریت رسانه های معاند به میدان آمدند هدف و خواسته مشخصی را مطالبه نمی کردند و پس از گذشت مدت کوتاهی رو به اغتشاش و ناهنجاری آوردند. انجام اقدامات هنجار شکنانه از جمله آتش زدن روسری، از بین بردن معابر شهری و ایستگاه های اتوبوس، تخریب چند مورد خودرو و مغازه شخصی، سر دادن شعارهایی رادیکال از اقدامات این جمعیت بود.
مردم و قانون دو محور ایجاد آرامش در قم/ مدعیان آزادی یک باغبان را چاقو زدند
این اغتشاشات و اعتراضات با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی پایان و نظم و امنیت بر خیابان فوق غالب شد.

قصه اما اینجا پایان نیافت، شلوغی ها به محله نیروگاه رفت و قصه ایجاد نا امنی و اغتشاشات در آن جا با شدت بیشتری روایت شد. وقاحت و تندروی این جماعت ثمره اش نابودی شهر، از بین بردن عابر بانک ها، حمله به ماموران نیروی انتظامی و ایجاد نا امنی بود. سناریویی که برای مردم غریبه نیست.

در میان تمام این ناهنجاری ها دو قصه را می توان تاریک تر و تلخ تر از بقیه دانست، یک چاقو خوردن باغبانی دلسوز دو چاقویی که برای حفاظت از بسیج خورده شد.

و اما روایت اول:
باغبان شریف در مقابل تعرض و اقدام به آتش زدن درختان مقابل اغتشاش گران می ایستد، با او درگیر می شوند و در چند مرحله و به بدترین شکل کتکش می زنند و در نهایت با سلاح سرد زخمی و وسیله نقلیه اش (موتور) را آتش می زنند.
مردم و قانون دو محور ایجاد آرامش در قم/ مدعیان آزادی یک باغبان را چاقو زدند
و روایت دوم:
توی درگیری چاقو خورده بود، از گوشه امینی بیات با تعدادی از بچه‌ها رفته بود تا جلوی اراذل و اوباش را بگیرد که داشتند به شلوغی نبوت برای تسخیر بسیج می‌رسیدند. چند روزی در بیمارستان، و حالا تن بی رمقش در خانه است.

این روایت ها بیان خشونت هایی هستن که از توییت ها و اقدامات سلبریتی های حاضر در تیم دشمن به ذهن جوانان نفوذ و از ایده به عمل رسیده است. در هیچ جای دنیا تعرض به مقر بسیج مردمی و از بین بردن درخت سبز شهر مورد ستایش نیست و برخورد لازم دارد، اما این جماعت در ظاهر روشن فکر در این رویداد ها باطنشان را نمایان می کنند و با انجام این اعمال قانون گریزی و اهداف اصلی شان را در دید عموم قرار می دهند. این گستاخی ها و حتک حرمت حریم شهر اهل بیت باعث شد تا مردم مومن و انقلابی قم که تاریخ بیانگر هوشیاری و مقابله آن ها با فتنه های گوناگون می باشد، مثل 9 دی ماه سال88 به پا خیزند و با راهپیمایی پرشور و متحد خود بعد از نماز جمعه هفته گذشته، اعلام انزجار و جدایی خود از این جمعیت محدود را بار دیگر فریاد بزنند.

مردم و قانون دو محور ایجاد آرامش در قم/ مدعیان آزادی یک باغبان را چاقو زدند
شور و تجلی این راهپیمایی که تیری بر اهداف خصمانه منافقین و ضدانقلاب بود، باعث شد تا حاضرین و یادگاران انقلاب آن را به راهپیمایی های سال57 و مبارزه با طاغوت تشبیه کنند.

هوشیاری که قلب فتنه را هدف گرفت
 
قم مرکز و مادر انقلاب است، این بیان رهبر انقلاب در 19 دی سال97 به روشنی حساسیت، اهمیت و موقعیت ویژه ام القرای جهان اسلام را نمایان می کند.

موقعیت و اهمیت ویژه قم باعث می شود تا دشمنان اسلام و انقلاب برنامه ریزی و هجمه های خود نسبت به قم را با دقت عمل و شدت بیشتری انجام دهند، در رسانه هایشان فوکوس بیشتری بر قم داشته باشند و هرگونه مثقالی از قم را کوه نشان دهند. چرا که هوشیاری نسل انقلابی و بیدار قم باعث شده تا از این شهر سوژه و دستمایه ای برای ضد انقلاب فراهم نشود.

نسل چهارم انقلاب قم از نسل همان مردان و زنانی هستند که علم مقابله با طاغوت، استعمار و نفوز را جزو اولین ها برپا کردند و امروز نیز نوادگان و آیندگان همان زن و مرد ها در یکم مهر ماه دوشادوش انقلابیون گذشته به میدان آمدند تا بار دیگر هوشیاری و انقلابی بودن آحاد قم را به جهانیان و دشمنان اسلام و انقلاب ثابت کنند.

ماجرای برائت جویی مردم متدین قم در راهپیمایی پس از نماز جمعه تمام نشد و هیئات مذهبی در رزو شهادت رسول اکرم(ص) ضمن اقامه عزا با تجمع مقابل بیت رهبر انقلاب در قم انزجار و برائت جامعه دینی و مذهبی قم را بار دیگر در منظر سایرین فریاد زدند.
مردم و قانون دو محور ایجاد آرامش در قم/ مدعیان آزادی یک باغبان را چاقو زدند
این اعلام انزجار ها و برائت جویی مردم قم در کنار انجام اقدامات امنیتی و انتظامی باعث شد تا دولبه قیچی بشود برای قطع حضور و مانع اغتشاش عناصر وابسته و منافق در شهر عش آل محمد شود.

روز گذشته نیز اطلاعات سپاه استان قم در بیانیه ای اعلام کرد با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم، فعالان یک شبکه سازمان یافته اغتشاش و فراخوان به تجمع غیرقانونی در قم شناسایی و دستگیر شدند. فعالان این شبکه ۵۰ نفره ضمن فعالیت در فضای مجازی برای تحریک مردم به اغتشاش اقدام به چاپ و توزیع تراکت‌های تبلیغاتی علیه نظام در فضای حقیقی می‌کردند.
 
مردم و قانون دو محور ایجاد آرامش در قم/ مدعیان آزادی یک باغبان را چاقو زدند
 
اعمال ناهنجارانه ای که خواب دستگاه های فرهنگی را گوش زد می کند
 
حضور یک تیم فعال و آموزش دیده 50 نفره در قم و تلاش برای برهم زدن نظم عمومی حساسیت این شهر و نگاه های به آن را مجدد گوش زد می کند و توقع است تا ارگان های فرهنگی و اخلاقی که ضعف کاری خود در رهایی جوانان و هدایت به آغوش دشمن بر آن ها اثبات شده، به فکر چاره اندیشی مناسب و اقدامی فوری و قاطع بیافتند، چرا که ادامه مسوم سازی ذهن جوانان در شهر کریمه اهل بیت و ام القرای جهان اسلام تبعات مناسبی را برای شهر رقم نخواهد زد.
 
حمیدرضا جعفرزاده
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار