رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: یکی از برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی استان ورود به حوزه سرطان است که در این مسیر می‌توانیم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان نیز بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ 01 October 2022

با گزارش تابناک قم، مهدی مصری با اشاره به اینکه در آذرماه کنگره ملی آب را برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان قم مسئولیت دبیرخانه این کنگره را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در این کنگره با شرکت آب و فاضلاب نیز همکاری داریم، مطرح کرد: باتوجه به کمبود آب در قم و کشور، کنگره ملی آب، یک کنگره مهم در کشور است که امیدواریم آورده‌های خوبی برای استان داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه متاسفانه منابع حوزه بهداشت پایداری لازم را ندارند، عنوان کرد: به همین منظور باید هرچه سریع‌تر در این حوزه شاهد ردیف بودجه باشیم.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف نیز باید در راستای رسالت اجتماعی خود به حوزه پیشگیری و سلامت اجتماعی نیز ورود کرده و در این راستا تلاش کنند.

مصری با بیان اینکه باید همگان در مسیر ارتقای سلامت فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: کمیته بهداشت و درمان روز زیارت نیز با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های قم، مشهد و شیراز درحال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه ردیف‌های اعتباری در این حوزه تدارک دیده شده است، تصریح کرد: همچنین باتوجه به تعداد اتباعی که در استان قم ساکن هستند، باید زیرساخت‌های خدمات سلامت اتباع در استان را نیز ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از ایده تاسیس آشپزخانه مرکزی یاد کرد و گفت: با تاسیس این آشپزخانه می‌توانیم بر بهداشت توزیع غذای نذری توسط موکب‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شاخص‌های استان را ارتقا دهیم، یادآور شد: یکی از برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی استان ورود به حوزه سرطان است که در این مسیر می‌توانیم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان نیز بهره‌مند شویم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار