مدیر کل اوقاف استان قم در نشست خبری هفته وقف با اصحاب رسانه از هزینه 274 میلیارد ریال موقوفات قم در شانزده نیت را خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 29 September 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین اسکندری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شده بود ضمن تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه در جهت افزایش درک و شناخت مدم گفت: نباید شک کنیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه در این امر مقسر نبوده اند و لازم است تا حمایت و توجه به این قشر استمرار داشته باشد.

هزینه 274 میلیارد ریال از موقوفات قم در شانزده نیت

مدیر کل اوقاف استان قم با اشاره به هزینه 274 میلیارد ریالی از موقوفات قم در شانزده نیت ادامه داد: سر فصل این هزینه ها شامل بخش های اوقافی، حقوقی و ثبتی، موکب های جاری در سال و موکب اربعین و اقدامات فرهنگی و اجتماعی بوده است.

هزینه 274 میلیارد ریال از موقوفات قم در شانزده نیت

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در موکب اربعین گفت: اشتیاق اهالی سامرا به این حضور بسیار بالا بوده و این موکب مورد پذیرش عموم مردم و شیعیان واقع شده است. این موکب در 15 روز فعالیت خود پذیرایی صبحانه، نهار و شام را در دستور کار خود داشته است. در این موکب 162هزار پرس غذای گرم و 214 هزار عدد آب معدنی و میان وعده بین مردم توزیع گردیده است.

وی همچنین از فعالیت موکب های مناسبتی در سطح شهر خبر داد و گفت: در مناسبت های مذهبی و آئینی موکب های مستقر در سطح شهر و بقاع متبرکه اقدام به توزیع غذای گرم و پذیرایی از ائران را در دستور کار خود دارند.

مدیر کل اوقاف استان قم همچنین در پاسخ به وضعیت نامناسب مقبره اباصالت در محله دروازه ری قم گفت: مانع مرمت و بازسازی و آرام سازی این مقبره، میراث قرهنگی می باشد که می بایست مجوز و اختیارات لازم را برای ما فراهم کند و در حال پیگیری انجام این مهم هستیم.
مقبره شیخ اباصالت در محله دروازه ری اکنون به محل تجمع معتادان تبدیل شده و حتی درب ورودی آن تخریب شده است.

همچنین پس از این نشست آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای وقف در مزار مقدس شیخان با حضور مسئولین، خبرنگاران و... افتتاح برگزار شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه هفته آینده و در دوشیفت صبح ها ساعت 10 الی 13 و عصر های ساعت 15 الی 18 میزبان غلاقه مندان خواهد بود.

 

هزینه 274 میلیارد ریال از موقوفات قم در شانزده نیت

هزینه 274 میلیارد ریال از موقوفات قم در شانزده نیت

هزینه 274 میلیارد ریال از موقوفات قم در شانزده نیت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار