اسفندیار دریکوندی گفت: صادرات استان قم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 28 September 2022

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم  بیان کرد: در نیمه نخست امسال  ۱۶۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۶۲۹ دلار کالا در قالب چهار هزار و ۲۵۷ اظهارنامه و وزن ۱۹۶ هزار و ۲۱۸ تُن از طریق گمرکات استان قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که این حجم صادرات علاوه بر رشد ۵۶ درصدی از لحاظ ارزش، از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشت.

او با اشاره به این که تراز تجاری استان در نیمه نخست امسال مثبت بوده‌است، افزود: در همین رابطه طی مدت یاد شده ۳۲ هزار و ۴۵۷ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۶۸۸ اظهارنامه به ارزش ۱۶۵ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۶۸۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

مدیرکل گمرکات قم ادامه داد: بیشتر کالا‌های وارد شده به استان قم را کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های صنعتی تشکیل می‌دهد و به همین دلیل حجم قابل توجهی از واردات به قم در مسیر افزایش توان تولید و در نهایت صادرات استان است.

دریکوندی گفت: گمرکات قم در مسیر توسعه اقتصادی استان تمام توان خود را برای سرعت بخشیدن به فرآیند‌های اداری مرتبط با صادرات و واردات کالا‌ها و ترخیص هرچه سریعتر کالا‌های مورد نظر فعالان اقتصادی به کار گرفته‌است و اکنون اکثر امور اداری مرتبط با این اداره کل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار