سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به تغییر و تصویب نرخ جدید سرویس مدارس قم، گفت: نرخ سابق سرویس مدارس سبب شده بود تا رانندگان تمایلی برای فعالیت در این حوزه نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 26 September 2022

به گزارش تابناک قم، علی نیک بیان کرد: نرخ سابق سرویس مدرسه به ازای هر دانش‌آموز ۲۷۵ هزار تومان تعیین‌شده بود که با پیشنهاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و همچنین تصویب شورای اسلامی شهر، افزایش یافت.

وی ادامه داد: در نرخ جدید سرویس مدارس که از ابتدای سال جاری امسال اجرا خواهد شد سرویس مدرسه با پراید و تیبا و خودروهای مشابه با ۴ دانش‌آموز ۲۸۱ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۲۹ هزار تومان تعیین شد.

نیک ادامه داد: نرخ سرویس مدرسه با سمند و پژو و خودروهای مشابه با ۴ دانش‌آموز ۳۰۵ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۵۷ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم ابراز داشت: همچنین نرخ سرویس مدرسه با خودروی ون با تعطیلی پنجشنبه ۱۸۷ هزار تومان و بدون این تعطیلی ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان تصویب‌شده است.

نیک بابیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی سرویس مدارس، وظیفه ساماندهی و احراز صلاحیت رانندگان برعهده شهرداری است، گفت: بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و خاص به خاطر پرداخت هزینه بالا به رانندگان سرویس مدارس سبب شدند تا مشکلاتی در تأمین سرویس مدارس عادی به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته و به خاطر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از فعالان این حوزه جذب مشاغل دیگر شده و این مساله مشکلاتی را در ابتدای سال تحصیلی امسال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بابیان اینکه متوسط پیمایش سرویس مدرسه در قم حدود ۵ کیلومتر است، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید امسال، شهر قم دست‌کم به سه هزار سرویس مدرسه نیاز دارد که بخش عمده آن از طریق همکاری با تاکسی‌های اینترنتی و بخش خصوصی تأمین می‌شود.

در سال تحصیلی جاری ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در این استان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که از این تعداد، ۱۴۹ هزار دانش‌آموز پسر و ۱۴۶ هزار دانش‌آموز دختر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار