دشمن غفلت کند مشت قدرت نظام بر سرش آوار می‌شود/انقلاب در موضع تهاجم است
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، سردار محمدرضا موحد ضمن گرامیداشت دومین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته مزین به نام و یاد شهدای عالی مقام است و عظمت، اقتدار و بازدارندگی امروز ایران در منطقه را مدیون خون شهدا، ایثاگران و جانبازان هستیم.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 90 شهید، 12 هزار و 500 جانباز، 605 نفر آزاده و 100 هزار رزمنده در استان قم از داشته‌های خود گذشتند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند که امروز بر همه آن‌ها درود و سلام می‌فرستیم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع مقدس به عنوان یک گنج یاد کرده‌اند، اظهار کرد: دفاع مقدس شاید با عاشورا قابل مقایسه نباشد اما طرحی از عاشوراست و این حرکت امام و رزمندگان اسلام در حقیقت ادامه راه سرخ سیدالشهدا(ع) است هر چند جنگ برای ما صدماتی داشت اما برکاتی نیز داشت.

وی از سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جبهه و جنگ کارخانه انسان‌سازی است، عنوان کرد: ما در جنگ ابهت دو قدرت جهانی را شکستیم و به همه نشان دادیم با تکیه بر توان مردم می‌توان مقابل قدرت‌های عالم ایستادگی کرد.

موحد با اشاره به اینکه حمایت امدادهای الهی برای جهادگران در مسیر الهی از جمله وعده الهی است، مطرح کرد: ما در دفاع مقدس هیچ عملیاتی را پیدا نمی‌کنیم در آن امداد غبیبی شامل حال رزمندگان نشده باشد و هر چه ایمان و اخلاص بیشتر بود امداد الهی نیز بیشتر بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول 44 سال انقلاب اسلامی نیز این امداد الهی را مشاهده کرده‌ایم، هر کجا کار برای رضای خداوند باشد امداد الهی به کمک می‌آید و به خاطر همین همیشه امام می‌فرمودند که ما مأمور به تاکتیک هستیم و نتیجه با خداست.

موحد گفت: سلاح و تاکتیک لازم است اما از همه مهم‌تر ایمان و اخلاص است که در این صورت خداوند در دل دشمنان هراس و رعب ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه تا زمانی که ایمان، تقوا و عمل صالح را حفظ کنیم شامل عنایت الهی خواهیم بود، اظهار کرد: امثال شهید باکری‌ها و شهید باقری‌ها در دانشگاه خاصی دوره نظامی را ندیده بودند اما با کمک الهی و نصرت الهی طرح‌های عملیاتی را اجرا می‌کردند که هنوز و هنوز برخی از عملیات‌های دفاع مقدس همانند والفجر 8 در دانشگاه‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود.

وی از دفاع مقدس به‌عنوان یک جنگ تمام عیار علیه ایران یاد کرد و گفت: هر جنگی در 200 سال گذشته علیه ایران بوده در نهایت با دادن بخشی از خاک کشور به دشمن به پایان رسیده است اما دشمن در دفاع مقدس به هیچ کدام از اهدافش نرسید و یک وجب از خاک ایران را هم نتوانست صاحب شود.

موحد از رسیدن به اروند به عنوان هدف مقدماتی، از تصرف خوزستان به عنوان هدف میانی و از براندازی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان هدف اصلی دشمن در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: رمز ماندگاری نظام و دفاع مقدس اسلام است و همه چیز به غیر از آنچه که منصوب به خداوند متعال است فانی خواهد بود و دفاع مقدس نیز به علت اینکه به خداوند متعال منتسب بود و رهبری حکیمانه و پشتیبانی همه جانبه مردم در آن وجود داشت ماندگار شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) از اخلاص رزمندگان، شهدا و ایثارگران به‌عنوان دیگر رمز ماندگاری دفاع مقدس یاد کرد و گفت: آن‌ها با جنگ تحمیلی به دنبال خاموش کردن چراغ انقلاب بودند درحالی‌که این جنگ موجب شعله‌ورتر شدن روحیه انقلابی در کشور و منطقه شد.

وی با بیان اینکه ما امروز قوی هستیم، عنوان کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس ما مقام هستیم است و بعد از 43 سال سختی‌های مختلف انقلاب اسلامی از قبل قوی‌تر شده است.

موحد یادآور شد: بر اساس سنت‌های الهی در صورتی که مؤمنان مقاومت کنند به پیروزی می‌رسند و همیشه خداوند آسانی را بعد از سختی قرار داده است؛ امروز نیز به خاطر قوی شدن در موضع تهاجم هستیم و اگر ضعیف بودیم اوج تهاجم دشمن موجب از بین رفتن ما می‌شد.

وی افزود: امروز دشمن حساب و کتاب می‌کند و می‌داند اگر بیش از تحمل ما بخواهد تهاجم کند این موج معکوس می‌شود، همانطور که رهبری فرمودند اگر اسرائیل غلطی بکند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم. 

*مردم همیشه پای کار انقلاب هستند

فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه مردم همیشه پای کار انقلاب هستند، تصریح کرد: هدف اصلی انقلاب رساندن پرچم به دست صاحب اصلی آن است و بارها امام فرموده بودند که این انقلاب صاحب  دارد و این پرچم به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید، این موضوع را رهبری نیز بارها مورد تاکید قرار داده‌اند و فرموده‌اند که امیدوار باشیم هر چند تحقق این هدف نیز به پای کار بودن مردم بستگی دارد.

وی با اشاره به دوره زندگانی امام علی(ع) عنوان کرد: امام به مردم فرمودند که با دشمن شب و روز جنگ علنی داشته باشد اما مردم به حرف ایشان گوش نمی‌کردند؛ این سخنان نشان می‌دهد که آن روز نیز منافقان بوده‌اند و مردم مقابل آن‌ها سستی کردند تا اینکه منافقان به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: دشمن امروز بر اساس ابتکارات خود نمی‌تواند برای ما طراحی عملیات کند بلکه بر اساس کنش و ابتکار ما عملیات خود را طراحی می‌کند، امروز نبرد، نبرد پیچیده است و اشکال مختلفی دارد و جهاد در این عرصه نیازمند استمرار، خستگی‌ناپذیری، اخلاص و ابتکار عمل است و ما باید دشمن را در منطقه خودش درگیر کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح استان قم بیش از 150 عنوان برنامه را در هفته دفاع مقدس دنبال خواهند کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها کنگره ملی شهدای استان است که برای آن برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شده و به امید خدا که شهدا باز هم به کمک خواهند آمد تا بتوانیم راه را با قدرت ادامه دهیم.

موحد گفت: اینجانب به نمایندگی از نیروهای مسلح استان قم در این تریبون، ضمن تجدید بیعت با فرمانده معظم کل قو، امام و شهدا آمادگی خود را برای اجرای فرامین رهبری اعلام می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار