در نماز جمعه این هفته قم مطرح شد؛
امام جمعه قم در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، طی سخنانی از اقدام رئیس جمهور در سخنرانی اش در سازمان ملل تقدیر و در بخش دیگری برخورد قاطع با فتنه‌گران را، انتظار مردم از پلیس، دانست.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم، در مصلای قدس با تفسیر آیه 54 سوره توبه اظهار کرد: این آیه درباره انفاق کردن منافقان و نظر خداوند متعال در این باره است که می فرماید منافقان نماز را با کسالت می خوانند و انفاقشان هم از روی کراهت است و پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه به 4 خصیصه زشت منافقان اشاره می کند، افزود: اولین خصیصه منافقان این است که در ظاهر مسلمان و در باطن کافر به خدا هستند، دومین ویژگی آنان این است که از پیامبر که فرستاده خدا است اطاعت نمی‌کنند، سومین خصیصه منافقان کسالت در نماز به خاطر بی اعتقادی به خدا و حفظ ظاهر و چهارمین خصیصه منافقان هم این است که انفاق آنها از روی میل و اعتقاد و ریشه های معنوی نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه منافقان از کافران بدتر هستند، گفت: منافق به خاطر مصونیتی که در پناه اسلام کسب کرده است ناجوانمردانه و آزادانه همدست با کفار و دشمنان از پشت به مسلمانان خنجر می زند بنابراین نفاق راه روش افراد بی شخصیت، پست و مرموز است.

وی تصریح کرد: منافقان برای اینکه کفرشان ظاهر نشود مجبورند به ظواهر دین با بی میلی و کسالت عمل کنند و در اعمال خود قصد تقرب به خدا ندارند از این رو اعمالشان مورد قبول خداوند نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: جوشش احساسات و عواطف دینی ما و مردم ما به حدی بالاست که صرفا برای رعایت نظم و امنیت کشور و احترام به پلیس و قانون تاکنون به صحنه نیامده اند.

وی اظهار داشت: اکنون درخصوص ماجرای فوت تاثربرانگیزی که برای خانمی در تهران اتفاق افتاد، از این حادثه و همچنین درخصوص پیشامدهای بعد از آن و هتک حرمت مقدسات که دل امام زمان(عج)، مراجع عظام تقلید، جامعه محترم مدرسین، حوزویان، متدینان، خانواده‌های شهدا و غیرتمندان را نسبت به این هتک حرمت به درد آورد، اظهار تاسف می‌کنیم.

وی گفت: در پیشامدهای مهم اجتماعی و سیاسی نباید جمهوری اسلامی و پلیس و نهادهای قانون را بی دلیل و صرفا بر پایه شایعات و دروغ پردازی ها متهم به بی کفایتی برای حفظ جان شهروندان کرد و همنوا با دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در آتش فتنه و جریحه دار کردن افکار عمومی و ایجاد فاصله بین قشری از جامعه و نظام مشارکت کرد. 

سعیدی اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرماید که ای مومنان، هر گاه فاسدی خبری برای شما آورد، تحقیق کنید، شتابزده از خودتان واکنش نشان ندهید، تا ناخواسته و از روی جهالت و بدون تحقیق به جامعه، اسلام و نظام ضربه و آسیب برسانید و بعد هم پشیمان شوید.

وی گفت: رییس‌جمهور محترم در اقدامی بهنگام و قبل از سفر به سازمان ملل متحد و با احساس مسئولیت به وزیر محترم کشور، دستور بررسی و ارایه گزارش دادند و بعد از انتشار فیلم هم، گوشه ای از دروغ پردازی های دشمنان آشکار شد، پزشکان هم اظهار نظر نمودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: لازم است که هر چه سریع تر به همه پرسش ها پیرامون این ماجرا پاسخ سریع و روشن داده شود تا حقیقت آشکار شود.

وی افزود: مسئولان و نخبگان باید با جهاد تبیین و بصیرت‌آفرینی و روشنگری به طور مستند و مستدل جامعه و افکار عمومی را در مقابل فضاسازی رسانه‌ای و ناامنی روانی صیانت کنند، چون کینه‌توزان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران با تمام ابزار و امکانات برای سوءاستفاده به میدان آمده‌اند، پس باید هوشمندانه با ترفندهای دشمنان مقابله کرد.  

وی گفت: ضمن تشکر از حافظان نظم و امنیت عمومی عرض می‌کنیم که مردم از قوه قضاییه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی انتظار دارند که برای حفظ امنیت و نظم عمومی با اخلالگران و فتنه‌آفرینان و تشویش‌کنندگان افکار عمومی قاطعانه مقابله نمایند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: باید جلوی آنانی که با اغتشاش و آشوب به مردم و اموال عمومی آسیب می‌رسانند را بگیرند، چون همه می‌دانیم که صف معترضان از صف اغتشاشگران کاملا جداست.

وی ادامه داد: حداقل این است که فکری عاجل و فوری برای این فضای مجازی رها و بی‌حساب و کتاب که منشاء فتنه و فساد بسیار است، شود، چون ضدانقلاب و آشوبگران که در اقلیت هستند به ناحق و صرفا از طریق فضای مجازی و با سوءاستفاده از ماجرای اخیر و با تحریک احساسات در پی آشوب و تخریب اموال عمومی هستند.

امام جمعه قم گفت: بسیجیان و مردم غیرتمند با آمادگی و با جوشش انقلابی و غیرت دینی و عقلانیت و هوشمندی باید در صحنه حاضر باشند و از این حوادث برای پیشگیری از تکرار آن عبرت بگیرند.

وی گفت: از مردم غیرتمند و هوشمند قم تشکر می کنم که با تشخیص درست و تفکیک بین معترضان و اغتشاشگران به وظیفه خود خوب عمل کردند و امروز هم پس از نماز جمعه در یک حرکت حماسی به عنوان اعتراض نسبت به هتک حرمت مقدسات و ایجاد ناامنی و اختلال در نظم عمومی توسط اغتشاشگران؛ نمازگزاران و مردم قم مواضع خود را در راهپمایی اعلام می کنند.

سفر رییس جمهور به سازمان ملل، یک پیروزی بزرگ در حوزه روابط بین الملل است 

خطیب جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر رییس جمهور به سازمان ملل متحد گفت: این سفر علی رغم فضاسازی مسموم و تحرک منافقان و تحریکات آنان و فشارهای دشمنان، پیروزی بزرگی در حوزه روابط بین الملل است.

سعیدی افزود: این سفر و سخنرانی رییس جمهور محترم، یادآور سخنرانی رهبر معظم انقلاب و شهید رجایی در سازمان ملل متحد بود که از موضع هجومی برای احقاق حقوق ملت ایران و افشای جنایات تروریستی منافقان و استکبار جهانی برخوردار بود.

وی ادامه داد: اوج سخنان آیت الله رییسی در زمانی بود که آن بزرگوار عکس قهرمان ملت ایران شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در برابر ملت ها و دولت ها در سازمان ملل بلند کرد و در این سخنرانی بر این نکته تاکید کرد که ملت ایران نسبت به انتقام خون شهید سلیمانی از ترامپ جنایتکار و پیگیری پرونده کیفری علیه آمریکا همچنان اصرار دارد.

وی همچنین با اشاره به چهل و دومین سالگرد حماسه هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نماد هویت دینی و غیرت ملت ایران است و تبیین آن برای نسل جوان، تضمین کننده ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: صیانت کشور و بازدارندگی در مقابل تحریم ها تنها از راه مقاومت به دست می آید، نه تسلیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت و بیان کرد: انسان با تقوا، تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نمی‌گیرد، چون به برکت تقوا بصیرتی پیدا می‌کند که هیچ چیز نزد او، محبوب‌تر از خدا و اولیای الهی نیست. 

وی همچنین با اشاره به ویژگی های منافقان گفت: منافقان به ظاهر مسلمان هستند، ولی در حقیقت به خداوند متعال کافر هستند؛ در واقع نفاق بدترین انواع کفر است و منافقان دورترین مردم از خدا هستند.

سعیدی در رابطه با دلیل بدتر بودن منافق از کافر تصریح کرد: منافق با استفاده از مصونیتی که در پناه اسلام به دست آورده است؛ ناجوانمردانه، آزادانه و رذیلانه به مومنان ضربه می‌زند و همدست با کفار و دشمنان اسلام از پشت خنجر می‌زند.

وی افزود: کفار، ظاهر و باطن یکسان دارند و انسان به راحتی می‌تواند در برابر آنان موضع بگیرد؛ اما منافقان ظاهر خود را مسلمان نشان می‌دهند؛ ولی در واقع به پیامبر اسلام(ص) ایمان ندارند و چون ایمان ندارند از او اطاعت نمی‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار