امام جمعه قم گفت: مردم از آرمان‌های دینی با تمام وجود حمایت می کنند و در برابر اهانت به ارزش‌ها هرگز ساکت نمی‌نشینند.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی، خطیب جمعه قم با بیان اینکه در این ایام عده‌ای تحت تأثیر شایعات و دروغ پردازی دشمنان اسلام و ایران با هنجارشکنی و هتک حرمت مقدسات بغض و کینه خود نسبت به مقدسات از جمله قرآن، مساجد و حجاب اسلامی را نشان دادند، گفت: هشدار می‌دهیم که دین اسلام در ایران اسلامی زنده است و جوانان برومند این کشور غیرت دینی را از حماسه حسینی آموخته اند.

آیت الله سعیدی با هشدار به عده قلیل هنجارشکن که تحت تأثیر رسانه‌های دشمن قرار گرفته اند، گفت: اعلام می‌کنیم که مردم از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های دینی با تمام وجود حمایت کرده و در برابر این حرمت شکنی‌ها ساکت نمی‌نشینند.

اپ افزود:‌ جوشش احساسات، عواطف و غیرت دینی مردم ما به حدی بالا است که صرفا برای رعایت نظم و امنیت کشور و احترام به پلیس و قانون تا کنون به صحنه نیامده‌اند.

امام جمعه قم در رابطه با ماجرای فوت ناراحت کننده خانم امینی در تهران ضمن اظهار تأسف از این حادثه و اقدامات بعد از آن، گفت: این اقدامات و هتک مقدسات، دل امام زمان عجل الله فرجه الشریف، مراجع تقلید، حوزویان، متدیینان، خانوده‌های شهدا و غیرتمندان را به درد آورده است.

او با بیان اینکه انسان مسلمان باید نسبت به صحت اخباری که منتشر می‌کند یقین داشته باشد، گفت: نباید بدون دلیل و بر اساس شایعات پلیس و نهاد‌های قانونی به شکنجه، قتل و بی کفایتی نسبت به حفظ امنیت شهروندان متهم کرد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: سخن خداوند در قرآن کریم به خواص رسانه‌ای این است که‌ ای مؤمنان هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید و واکنش شتاب زده نشان ندهید تا ناخواسته از روی جهالت به اسلام ضربه نزنید و بعد پشیمان شوید.

او در رابطه با وجوب جهاد تبیین و انتشار حقیقت در جامعه، گفت: رئیس جمهور قبل از سفر خود به وزیر کشور دستور بررسی دقیق این مسأله را دادند و بعد از انتشار فیلم، گوشه‌ای از دروغ پردازی دشمن آشکار شد.

خطیب جمعه قم به کینه توزی دشنمان برای بر هم زدن آرامش روانی جامعه اشاره کرد و گفت: باید همه جوانب این ماجرا با پاسخ صریح مسئولان روشن شود و نخبگان باید با جهاد تبیین و روشنگری مستدل و مستند جامعه را نسبت به فضاسازی رسانه‌ای دشمن صیانت کنند.

آیت الله سعیدی ضمن تشکر از حافظان نظم و امنیت در اغتشاشات اخیر، گفت: مردم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی انتظار دارند که برای حفظ امنیت و نظم عمومی با اخلال گران، فتنه انگیزان و تشویش گران اذهان عمومی قاطعانه برخورد کنند.

او با تأکید بر اینکه باید جلوی افرادی که با اغتشاش و آشوب به مردم و اموال عمومی آسیب می‌رسانند گرفته شود، گفت: حداقل کاری که باید انجام شود این است که تصمیمی عاجل و فوری برای فضای مجازی رها و بی در و دروازه که منشأ فتنه است گرفته شود.

امام جمعه قم افزود: دشمنان به ناحق از طریق فضای مجازی با سوء استفاده و تحریک احساسات جوانان به فکر ایجاد آشوب هستند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه بسیجیان و مردم غیرتمند با آمادگی روحی و روانی، غیرت دینی، عقلانیت و هوشمندی در صحنه حاضر باشند و از این حوادث برای پیشگیری از تکرار آن عبرت بگیرند، گفت: از مردم قم تشکر می‌کنم که همواره با تشخیص درست معترضان از اغتشاش گران خوب عمل کرده اند و امروز هم بعد از نماز جمعه نمازگزاران جمعه مواضع خود را اعلام می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به سفر تاریخی رئیس جمهور به سازمان ملل علیرغم فضاسازی مسموم و تحرک منافقان و فشار‌های دشمن افزود: این سفر و سخنرانی ایشان یادآور سخنان تاریخی شهید رجایی و رهبر معظم انقلاب در سازمان ملل بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: اوج سخنرانی رئیس جمهور زمانی بود که عکس حاج قاسم سلیمانی را در برابر ملت‌ها و دولت‌ها بلند کرد و پیش چشم جهانیان به این نکته تأکید کرد که ملت ایران نسبت به انتقام خون شهید سلیمانی و پیگیری جنایت ترامپ اصرار دارند.

او در پایان با گرامیداشت چهل و دومین سالکرد حماسه دفاع مقدس، این مقاومت ۸ ساله را نماد هویت دینی، حماسی و غیرت ملت ایران عنوان کرد و گفت: درس‌های دفاع مقدس فراوان است و گوشه‌ای از آن را رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس بیان کردند.

آیت الله سعیدی افزود: ایشان فرمودند قدرت جوشان انقلاب با رهبری امام و خصوصیات بارز ملت ایران سه ضلع دفاع مقدس بود و تبیین این ۸ سال سرافرازی برای نسل جوان تضمین کننده مانگاری انقلاب است؛ دفاع مقدس زمینه بروز ارزش‌های انسانی و سجایای اخلاقی ملت ایران شد و آزمون وفاداری همه مردم و نهاد‌های دولتی به نظام به نمایش گذاشته شد.

او با اشاره به فراز‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: ۸ سال دفاع مقدس با تدبیر، عقلانیت و روش‌های ابتکاری رزمندگان ما قابل تدریس در دانشگاه‌های نظامی جهان است.

خطیب جمعه قم گفت: مهمترین درس دفاع مقدس این بود که صیانت از کشور و بازدارندگی در مقابل دشمن تنها از راه مقاومت به دست می‌آید نه تسلیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار