رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهمترین اماکن تجمعی، گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدارس جهت کاهش مواجهه با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 22 September 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهمترین اماکن تجمعی، گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدارس جهت کاهش مواجهه با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همگانی والدین و مسئولان آموزش و پرورش برای حفظ سلامتی دانش آموزان و کادر زحمتکش مدارس بیش از پیش مورد تاکید سیستم بهداشتی است.

 محبی با توجه به فراهم شدن دسترسی به واکسن های پیشگیری از کرونا و اثبات نقش موثر آن در کاهش موارد بستری و مرگ و میر توصیه کرد: در کنار واکسیناسیون همگانی، آموزش رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک و بهداشت تنفسی باید به دانش آموزان بطور مستمر داده شده و فضای کلاس درس و محل تجمع و دورهمی ها نیز باید از تهویه و گردش هوای مناسب برخوردار باشد.

 محبی در پایان تصریح کرد: دانش آموزان مشکوک یا مبتلا به بیماری واگیر باید ضمن استراحت در منزل و پیگیری برای دریافت درمان مناسب از پزشک معالج؛ پس از بهبودی و رفع کامل علائم در مدرسه حضور یابند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار