استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس مایه عزت، غرور، سرافرازی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تاریخ است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 22 September 2022

به گزارش تابناک قم، در پیام سید محمد تقی شاهچراغی آمده‌است: هفته دفاع مقدس، یادآور درخشان ترین صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی و تجلی شکوه حماسه ماندگاری است که در پرتو ایمان و توکل به خدا و ایستادگی و استقامت سرافرازانه ملت بزرگ ایران شکل گرفت و به عنوان مایه عزت، غرور، سرافرازی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تاریخ می‌درخشد.

پیام حاکیست:‌ روزهایی از جنس شور و شعور که ملتی با تأسی به آرمان ظلم ستیزی مکتب عاشورا، علم جهاد و شهادت برافراشته و با دفاع دلیرانه و غیرتمندانه مبتنی بر اعتقادات و ارزش‌ها، ابهت پوشالی متجاوزان و ابرقدرت‌های شرق و غرب را در هم شکست و عظمت اتحاد، یکدلی و تسلیم ناپذیری خود را به رخ جهانیان کشید.

دربخش دیگری از این پیام آمده‌است:‌ ۴۲ سال پیش در چنین روزهایی خون های پاک و مطهر شهداء و رشادت‌های جوانان برومند این سرزمین، انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرد و نشان داد که به  پشتوانه مردم و در پرتو حاکمیت دین و سرسپردگی به ولایت می‌توان بر هر دشمنی چیره و سخت‌ترین موانع را از پیش رو برداشت. 


در این پیام آمده‌است: در چهل و دومین سالگرد حماسه دفاع مقدس و تقارن آن با ایام حزن و عزای آل الله، یاد و خاطره  شهداء، ایثارگران، رزمندگان و یادگاران آن جهاد بزرگ به ویژه ۶ هزار و نود آلاله سرخ استان قم را گرامی داشته، توفیقات روزافزون همگان را در راه حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس و پیمودن راه شهدای والامقام در پرتو آرمان‌های بلند بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار