مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۴۸۱ مدرسه این استان مشغول به تحصیل خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 22 September 2022

به گزارش تابناک قم، علیرضا رحیمی افزود: جمعیت دانش‌آموزی در قم نسبت به سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر افزایش و ۳۲ مدرسه نیز به سرانه آموزشی استان اضافه شده‌است.

وی بیان کرد: تمام مقدمات لازم از جمله ثبت‌نام دانش‌آموزان و نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی آماده شده و امیدواریم سال تحصیلی خوبی را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی نسبت به سال گذشته بهبود یافته، افزود: بخش قابل توجهی از کمبودها از طریق جذب تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام مرتفع شده است و از نظر مشاور، مربی تربیتی، معلمان تخصصی و آموزش ابتدایی وضعیت مطلوبی داریم.

رحیمی اضافه کرد: حدود ۲۰ مدرسه در آغاز سال تحصیلی و حدود ۳۰ مدرسه نیز تا پایان اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، سرانه مدارس برای تامین نیازهای اولیه از جمله مواد بهداشتی، تنظیف مدارس و خرید برخی از تجهیزات به مدیران تقدیم شده و مبلغی هم پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این که از نظر وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان، قم در رتبه هفتم کشوری قرار دارد، گفت: عده محدودی از دانش‌آموزان به دلایلی از جمله مسافرت و امتحان شهریورماه برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند و درخواست داریم هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام و ثبت سفارش کتاب اقدام کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید کاملا حضوری آغاز می‌شود و امیدواریم ویروس کرونا جامعه را تحت تاثیر قرار ندهد و تا آخر سال به همین منوال ادامه یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار