شهردار قم ورود به عرصه‌های نوین خدمت‌رسانی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: شهرداری از ابتدا مخالف فعالیت تاکسی‌های آنلاین نبوده بلکه به دنبال مدیریت واحد در امر حمل‌ و نقل مسافر و بار دراین شهر است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 21 September 2022

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد با تاکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه سازمان تاکسیرانی، بیان کرد: تا زمان اصلاح احتمالی، اساسنامه کنونی باید باقدرت اجراشده و حداکثر استفاده از ظرفیت‌های آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نوسازی و ارتقای کیفیت تاکسیرانی در کلانشهری مانند قم با توجه به حجم بالای زائران و مسافران ورودی ضرورت دارد، افزود: ماهیت تاکسیرانی متفاوت از اتوبوس‌رانی است و در نگاه کلان تاکسی به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی به شمار نمی‌رود و نمی‌توان نسخه واحدی برای این دو ناوگان پیچید.

سقائیان نژاد با تاکید دوباره بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فعلی اساسنامه این سازمان، ابراز داشت: تا زمانی که اساسنامه سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی توسط وزارت کشور اصلاح شود، باید سازوکار مطلوبی برای افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از اساسنامه فعلی در پیش‌گرفته شود.

وی درادامه  آیین‌نامه مصوب سرویس مدارس را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از الزامات مهم در ایفای نقش بیشتر سازمان تاکسیرانی در سرویس مدارس، در کنار توجه به مباحث اجتماعی و اقتصادی شهروندان، فرهنگ‌سازی عمومی نسبت به هدایت والدین و مدارس به‌سوی مقررات ملی و محلی است.

سقائیان نژاد با اشاره به فرسودگی ۶۰ درصدی تاکسی‌های شهری قم، تاکید کرد: مساله نوسازی یکی از اولویت‌ها و نیازهای حیاتی این ناوگان است.

ضرورت تعریف و اجرای خدمات نوین تاکسیرانی در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز دراین جلسه گفت: برای در اولویت قرار گرفتن تاکسی‌ها، رایزنی‌های امیدوارکننده‌ای با یکی از شرکت‌های شاخص حمل‌ونقل برخط انجام‌گرفته که در قالب آن رانندگان تاکسی ۳۰ ثانیه زودتر از درخواست سفرها مطلع خواهند شد.

مسعود طبیبی ادامه داد: رفاه و آسایش مسافران درون‌شهری، بالا بردن سطح دانش و توانایی رانندگان، راه‌اندازی سیستم‌های جدید تاکسیرانی، نظارت دقیق بر نحوه سرویس‌دهی، تعیین اولویت‌های خطوط و استخدام افراد توانمند از مهمترین اهداف و وظایف این سازمان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سهم جابه‌جایی مسافران درون‌شهری خودروهای برخط و اینترنتی بیشتر از ناوگان تاکسیرانی شده‌است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر ضرورت تعریف خدمات حرفه‌ای تاکسیرانی، گفت: با تعریف ارائه خدمات در حوزه گردشگری، تجاری، و پزشکی می‌توان شاهد تحول در فعالیت این سازمان بود.

طبیبی گفت: برای توسعه و ارتقای جایگاه این سازمان، طرح غربالگری رانندگان، ارتقای شغل تاکسیرانی به‌عنوان یک شغل حرفه‌ای و دسترسی ساده به انواع وسیله متناسب با سفر مسافر برای رفاه و آسایش مسافران باید اجرایی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید نرخ پایین سرویس مدارس، یادآور شد: برای توسعه سیستم تاکسیرانی قم لازم است تا  ایفای نقش بیشتر در سرویس مدارس، توسعه خدمات تاکسی گردشگری، توسعه خدمات تاکسی مارکت و خدمات تاکسی طب جدی گرفته شود.

وی با انتقاد از عدم اجرای آیین‌نامه سرویس مدارس، تصریح کرد: درصورتی‌که ملزومات اولیه سرویس مدارس ایجاد شود، شهرداری قم می‌تواند تمام دانش آموزان  را توسط ناوگان تاکسیرانی جابه‌جا کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار