معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهر قم مربوط به ناحیه چهار به‌ویژه منطقه پردیسان به دلیل ساخت‌وسازهای جدید است.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 20 September 2022

به گزارش تابناک قم، نادر کریمی بیرانوند با اشاره به ثبت‌نام ۹۸ درصدی دانش‌آموزان مقطع متوسطه، افزود: در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود ۹۳ هزار دانش‌آموز این استان در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل شوند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۳ هزار نفر مقطع متوسطه اول و ۳۰ هزار نفر متوسطه دوم نظری هستند.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در مقطع متوسطه دوم هنوز تکمیل نشده است، ادامه داد: بخشی از دانش‌آموزان این مقطع برای هدایت تحصیلی مجددا امتحان داده‌اند که در روزهای آخر ثبت‌نام می‌کنند که افزایش حدود ۲ درصدی معادل ۷۰۰ نفر نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

کریمی گفت: ۲۲۰ واحد آموزشی در مقطع متوسطه اول و ۱۴۱ واحد در مقطع متوسطه دوم نظری پذیرای دانش آموزان می باشند.

وی بیان کرد: به‌جز در سه مدرسه، دانش‌آموزان در مقطع متوسطه نظری به‌صورت ثابت در نوبت صبح تحصیل می‌کنند و حداقل و حداکثر جمعیت کلاس‌های درس ۲۴ و ۳۶ نفره خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در مقطع متوسطه اول نیز جمعیت دانش‌آموزان به‌طور متوسط ۳۱ نفر در هر کلاس است، اضافه کرد: بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهر قم مربوط به ناحیه چهار به‌ویژه منطقه پردیسان به دلیل ساخت‌وسازهای جدید است.

معاون آموزش‌وپرورش قم با اشاره به تاثیر تراکم دانش‌آموزی بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان، تصریح کرد: جمعیت دانش‌آموزی در ناحیه ۲ و سه متعادل و خوب است، ولی مدرسه‌ای در نواحی یک و چهار نداریم که مشکل کمبود فضا نداشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خیران مدرسه‌ساز بخشی از کمبود فضای آموزشی در مدارس این استان مرتفع شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار