تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مسئولان و مردم باید بدانند که ما انقلاب نکردیم که ببینیم سازمان ها و نهادهای بین المللی چه چیزی را می پسندند تا به آن عمل کنیم بلکه ما مکتب، پشتوانه و اساس داریم.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 20 September 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار روح الله دهقانی فیروز آبادی رئیس جهاد دانشگاهی کشور که  امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از ابعاد نهضت هایی مانند عاشورا انسان سازی است که چه در هنگام قیام و چه قبل و بعد از قیام صورت می گیرد.

وی گفت: در جریان قیام اباعبدالله علیه السلام اولین کاری که به محض ورود به آن سرزمین انجام دادند این بود که زمین کربلا را خریدند و آن را به همان افرادی که از آنها خریدند وقف کردند تا جهادی که در آن سرزمین انجام می شود بدون هیچ خدشه ای باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین علیه السلام دو شرط برای متولیان موقوفه کربلا گذاشتند که اولین شرط این بود که مردم را به زیارت این سرزمین دعوت کنند و شرط دوم هم این بود که سه روز از زائران اباعبدالله علیه السلام پذیرایی کنند.

وی دارای ابعاد مختلف بودن را از خصیصه هایی نهضت های الهی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران هم دارای ابعاد مختلف است و یکی از ابعاد این انقلاب انسان سازی و ارائه مکتب انسان ساز اسلام به جهان است.

امام جمعه قم تصریح کرد: مسئولان و مردم باید بدانند که ما انقلاب نکردیم که ببینیم سازمان ها و نهادهای بین المللی چه چیزی را می پسندند تا به آن عمل کنیم بلکه ما مکتب، پشتوانه و اساس داریم.

وی گفت: ما انقلاب و دینی را نپذیرفتیم که از فشارهای برخی تأثیر بپذیریم و به هرچیزی که دیگران گفتند عمل کنیم بلکه ما بر دین خود ایستاده ایم و پیرو ولایت فقیه هستیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به کارهای خوبی که جهاد دانشگاهی انجام داده و مایه سرافرازی نظام و انقلاب است، افزود: مقام معظم رهبری هر جا که می خواهند از دستاوردهای نظام و انقلاب یاد کنند به دستاوردهای مرکز رویان که از زیرمجموعه های جهاد دانشگاهی است اشاره می کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه های زیر نظر مقام معظم رهبری همگی پیشرفت های خوبی داشته اند، گفت: بقیه مسئولان نظام هم باید مجموعه های زیر نظر خود را مانند مجموعه های زیر نظر مقام معظم رهبری اداره کنند تا پیشرفت کنند.

سعیدی با بیان اینکه استان قم ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارد، افزود: باید اقلیم و شرایط قم سنجیده شود و صنایع متناسب با قم در این شهر ایجاد شود، قم حرم اهل بیت علیهم السلام است و باید صنایع متناسب با این ویژگی قم در این شهر مقدس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در قم بحث اشتغال به خاطر مهاجرت های زیادی که به این شهر می شود باید مد نظر مسئولان باشد، گفت: باید متناسب با جغرافیا و فرهنگ قم اولویت سنجی شود و کارهای متناسب انجام شود تا بعد مشکلی ایجاد نشود و هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار