استاندار قم در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور با وی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت بالای استان در پذیرش گردشگر سلامت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 19 September 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاد دانشگاهی کشور با وی که در استانداری قم انجام شد، اظهار کرد: قم در دو عرصه فرهنگی و علوم انسانی و نرم‌افزاری در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و ظرفیت قم در این عرصه در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان این‌که مؤسسات بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که ظرفیت بی‌نظیری برای استان قم به وجود آورده‌اند، افزود: جهاد دانشگاهی استان قم می‌تواند جمع‌آوری این ظرفیت‌ها را با کمک دیگر نهادها انجام دهد تا این ظرفیت‌ها در کشور معرفی شود و قطعاً نتیجه آن فرا استانی و کشوری است.

استاندار قم با اشاره به بحث گردشگری سلامت ابراز کرد: سالانه میلیون‌ها زائر در استان قم حضور دارند که بخش زیادی از آن‌ها از کشورهای منطقه هستند که خود این مطلب باعث ایجاد ظرفیت جذب گردشگر پزشکی و درمانی به قم شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به طرح‌های درمانی که در استان قم در حال انجام بوده ما در آینده نزدیک تخت‌های بیمارستانی مازاد بر جمعیت استان قم داریم و با توجه به کاری که جهاد دانشگاهی در بحث ناباروری در حال فعالیت است، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرده و با توجه به مباحث مربوط به جمعیت و تأکیدات مقام معظم رهبری به بحث جمعیت و فرزندآوری، جهاد دانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

شاهچراغی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور به قم، گفت: امیدواریم یک بسته عملیاتی و خوب با کمک استانداری و دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی جهت رفع مشکلات مردم آماده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار