استاندار قم با اشاره به کمبود زمین در این استان به‌ ویژه در شهرستان جعفرآباد، بر لزوم پیگیری و اتخاذ تمهیدات لازم برای رفع مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 19 September 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای مسکن استان در سالن جلسات استانداری قم با اشاره به نیاز روز افزون کشور برای ساخت مسکن، بیان داشت: مسکن نیاز ضروری جامعه بوده و باید با سرعت و دقت به سمت رفع این مشکل حرکت کنیم.


وی با اشاره به وجود ۹۲ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده برای تامین مسکن در استان قم تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید تمام نیازها برای ساخت این تعداد واحد را به دستگاه‌های خدمت رسان ارائه دهد تا از اتلاف وقت در روند احداث این طرح‌ها جلوگیری شود.

شاهچراغی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث مسکن معلولان و محرومان اشاره کرد و افزود: مسئولان اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان قم باید به‌سرعت افراد واجد شرایط را شناسایی کنند تا برای ساخت مسکن آنان اقدام شود.

استاندار قم اضافه کرد: مسکن معلولان و محرومان باید در داخل طرح‌های نهضت ملی مسکن ساخته شود تا کرامت انسانی این عزیزان حفظ شود و ساخت مسکن برای این گروه در جاهای دیگر که ممکن است کرامت آنان را خدشه‌دار کند پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به‌ ضرورت توجه به زیرساخت‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، خواستار تأمین کامل مدارس در اراضی ۵۶۰ هکتاری شد.

وی تسهیلات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را مورد توجه قرار داد و خواستار کاهش مبلغ اقساط و هزینه ساخت برای کاهش بار مالی به مردم به‌ ویژه اقشار محروم شد و افزود: از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای ساخت مسکن استفاده شود.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای بالای ساخت مسکن درقم، بحث بازسازی بافت های فرسوده باید موردتوجه قرار گیرد که این امر موجب کاهش هزینه‌های ساخت و تأسیسات می‌شود.

استاندار قم به بحث مسکن کارگری نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید گزارش کاملی از وضعیت مسکن کارگری و واحدهای مورد نیاز ارائه دهد تا در این مورد نیز تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: ساخت چهار هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده‌است که از این تعداد ۱۶۵ واحد مربوط به شهرها و بخش‌هاست.

داریوش بلدی با اشاره به طرح‌های در دست احداث بنیاد مسکن استان قم افزود: پروژه زیتون ۶ به متقاضیان تحویل داده شد و پروژه‌های زیتون هفت و هشت تا یک ماه آینده و زیتون ۹ و ۱۰ تا ۲۲ بهمن‌ماه آماده افتتاح خواهد بود.

وی از روند ساخت مسکن درسایت ۱۷هکتاری قم ابراز رضایت کرد و یادآور شد: این پروژه یکهزار و ۳۴۰ واحدی ظرف دو سال آینده تحویل داده خواهد شد.

وی همچنین از آغاز به کار طرح یک‌هزار و ۸۰۰ واحدی در زمین‌های ۲۲ هکتاری خبر داد و گزارشی از روند انجام طرح‌های ساخت مسکن در شهرها و بخش‌های استان قم نیز ارائه داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در شهرستان کهک ساخت ۱۰۰ واحد، قنوات ۵۰ واحد و دستجرد ۳۰ واحد در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بخش سلفچگان نیز عملیات احداث واحدهای مسکونی به‌زودی آغاز خواهد شد اما در شهرستان جعفرآباد ما مشکل زمین داریم که در حال رایزنی با اداره کل اوقاف و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برای رفع این مشکل هستیم، ولی در حال حاضر ساخت ۱۵ واحد مسکونی در زمین‌های دولتی این بخش آغاز شده‌است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار