مدیرکل راه و شهرسازی: با ارسال اظهارنامه‌های رسمی برای نهاد‌ها و ارگان‌های درگیر در سایت هزار هکتاری قم تا دو ماه آینده این زمین‌ها آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 19 September 2022

به گزارش تابناک قم، آقای محمد صادقی در جلسه شورای تامین مسکن قم از آزادسازی زمین‌های سایت هزار هکتاری تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی، اظهارنامه‌های رسمی برای نهاد‌ها و ارگان‌هایی که این زمین‌ها در اختیارشان است ارسال شده که بعد از آزادسازی، برای ساخت مسکن اختصاص می‌یابد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه از مجموع ۱۳۳ هزار ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن در قم، حدود ۹۰ هزار نفر واجد شرایط هستند، افزود: برای ۴۰ هزار نفر از واجدین شرایط در اراضی داخل پردیسان و ۵۶۰ هکتاری زمین تامین شده است.

وی با بیان اینکه استان قم در بخش نهضت ملی مسکن جزو استان‌های پیشتاز کشور است، از طراحی نقشه‌های اولیه ساخت مسکن با حضور پیمانکاران خبر داد.


استاندار هم در این جلسه کاهش هزینه‌ها را اولویت طرح نهضت ملی مسکن در قم دانست و با بیان اینکه پرداخت اقساط برای متقاضیان بالاست خواستار هماهنگی‌های لازم در بخش‌های مختلف برای پلکانی شدن اقساط شد.


آقای سید محمدتقی شاهچراغی با تجلیل از تلاش‌های انجام شده برای آماده سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری و همچنین کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی خیرین استان برای ساخت ۴ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی توانمند در کنار مشارکت‌های مردمی و خیرین با هدف افزایش رقابت و کاهش هزینه‌های ساخت را ضروری دانست.


استاندار همچنین بر لزوم توجه به زیرساخت‌های ضروری شهری در انبوه سازی مسکن تاکید کرد و گفت: طراحی‌ها باید به گونه‌ای باشد که از نظر سرانه آموزشی، تجاری، فرهنگی و سایر نیاز‌های شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار