آیین گردهمایی و اجتماع بزرگ دلدادگان اربعین حسینی شامگاه شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم و زائران کریمه اهل بیت (س) در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 18 September 2022

به گزارش تابناک قم، در این آیین جمع کثیری از عزاداران و سوگواران اباعبدالله‌الحسین (ع) که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین در کربلای معلی را پیدا نکردند، با نوای شورانگیز یا حسین مظلوم و یا زینب (س) مسیر هفت کیلومتری ابتدای بلوار پیامبر اعظم (س) تا مسجد جمکران را پیاده طی کردند.

در ادامه این آیین، زیارت پرفیض اربعین در فضایی آکنده از معنویت قرائت شد و سپس یکی از سخنرانان مذهبی با اشاره به اهمیت برپایی مجالس سوگواری برای امام حسین(ع) اظهار داشت: پدر و مادرها روضه‌های خانگی را احیا کنند، جوانان نیز نه تنها در محرم‌ و صفر بلکه در تمام طول سال‌، روزی را بدون ریختن اشک برای اباعبدالله پشت سر نگذارند، چون باعث نورانی شدن قلب‌ها می‌شود. 

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی همچنین با یادآوری اینکه در حادثه عاشورا عده‌ای دچار تکبر شده و خود را در هوی و هوس دنیا انداختند، غرق در دنیا و مست در دنیا شدند و دنبال یک مشت آدم پست رفتند گفت: سنگ چه کسی را به سینه می‌زنید؟، یک اتفاقی افتاده، کسی که ادعای اَن الرجلُ در وادی علم را دارد، در حال زیر سوال بردن نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد، آیت‌الله سید اسدالله بیات، این همه مدافع حرم رفتند، یک بار یک بیانیه‌ ندادید، حیا کنید از خدا بترسید، این قدر آب در آسیاب دشمن نریزید.

وی افزود: چند سال قبل آمدند، در روز روشن در خیابان پاسداران تهران، بدن یک جوان ما را پُر از ساچمه کردند، حرف نزدید.

حجت الاسلام مومنی  ادامه داد: با میله در چشم شهید حسین حدادیان کردند، چرا نیامدید حرف بزنید؟، بچه‌های ناجا را مظلومانه به شهادت می‌رسانند، برای بچه‌های مدافع حرم، یک بار حرف نزدید؛ آقای سید، آقای شیخ، از خدا بترسید، برای چه کسی این حرف‌ها را می‌زنید؟

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تکبر در هوی و هوس دنیا که نظرها جلب شود؛ خدا را ببینید، از چه کسی تبعیت می‌کنید؟

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای عقول تعطیل شده و هدایت مردم به سمت خدا قیام کرد، گفت: خون آن حضرت را ریختند، حریمش را از بین بردند و جسارت کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم زیادی برای عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان (عج) به جمکران ُمشَرف می‌شوند، بیان داشت: حسین نور عقل و قلب تعطیل شده را احیا می‌کند.

وی گفت: شیعه به نام امام حسین(ع) زنده است، تا وقتی بیرق این امام در این مملکت در اهتزاز است، احدی نمی‌تواند، متعرض شود، هر چه می‌توانید به این عَلَم و بیرق‌ها دامن بزنید، نور اباعبدالله در این کشور باید بیشتر از این‌ها باشد.

وی بیان کرد: دشمن تلاش فراوانی برای تضعیف اربعین کرد، ولی نتوانست، چرا که امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه خدا بذل و بخشش کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار