رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان قم از اجرای طرح موتوریار در برخورد با موتور سواران متخلف خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 17 August 2022

به گزارش تابناک قم، سرهنگ محمدرضا هاشمی، رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان قم اظهار کرد:با توجه به این که حدود ۶۵ درصد از آمار تصادفات مربوط به موتور سواران است یکی از برنامه‌های آموزشی پلیس راهور استان قم در مواجهه با موتور سواران متخلف به جای صدور برگه جریمه راهنمایی و رانندگی یا توقیف موتورسیکلت آموزش رفتار صحیح ترافیکی با اجرای طرح موتویار است.

او ادامه داد:در قالب طرح موتوریار، موتور سوار پس از تخلف به کلاس آموزش سیار که در اتوبوس برگزار می‌شود هدایت می‌شود و آموزش‌های فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت را فرا می‌گیرد و صحنه‌هایی از تصادفات دلخراش متجر به فوت برای او پخش می‌شود.

سرهنگ هاشمی ادامه داد:در این طرح همچنین از موتورسوار متخلف درخواست می‌شود تا ساعتی در کنار افسران پلیس بماند و آن‌ها را در انجام وظایف‌شان کمک کند.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان قم با اشاره به رضایت ۹۰ درصدی متخلفان از این طرح گفت:مشخصات موتور سوار متخلف در این طرح تماما درج می‌شود و اگر دوباره اصرار بر تخلف شود وسیله نقلیه برای بار دوم توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شود.

او با بیان این که بیش از ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت موتورسواران به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی است، افزود:با توجه به این که بیشتر حوادث ترافیکی مربوط به سنین ۱۵ تا ۲۵ سال است، خانواده‌ها نقش موثری در آموزش صحیح و نظارت بر رفتار ترافیکی فرزندان را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار