برای نخستین بار در قم؛
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم از پذیرش دانشجو در رشته‌های کاردانی فنی تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تجهیزات اتاق عمل برای نخستین بار در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 16 August 2022

به گزارش تابناک قم، محمد رستمی از ارائه دو رشته جدید برای نخستین بار در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم خبر داد و اظهار داشت: در راستای مأموریت‌های دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر آموزش‌های مهارت افزایی و تربیت نیروی تکنسین، مهرماه امسال در دو رشته کاردانی فنی تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تجهیزات اتاق عمل دانشجو می‌پذیریم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما ارائه رشته‌های بازار محور در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشجویان با فراگیری مهارت‌های لازم در رشته‌های جدید که مبتنی بر نیاز بازار است حتی زودتر از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم در ادامه به معرفی رشته کاردانی فنی تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی پرداخت و گفت: شناخت مواد، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی، شناخت بازار وسایل و تجهیزات پزشکی و شناخت فضای فیزیکی و ایمنی کار در آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی ازجمله قابلیت‌های فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها است.

وی با بیان اینکه دانشجویان این رشته‌ها توانایی شناخت روش‌های دستگاهی سنجش آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی و تشخیص صحت و شرایط کارکرد تجهیزات وسایل آزمایشگاهی را به دست می‌آورند، گفت: تعمیر قطعات، تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی، کالیبره کردن تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی، سرویس و نگهداری پیشگویانه و پیشگیرانه وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی از دیگر توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها به شمار می‌رود.

رستمی یادآور شد: فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان تکنسین نصب، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی و متصدی فنی تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای فروش و شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات آزمایشگاهی مشغول به کار شوند.

وی همچنین به معرفی رشته کاردانی فنی تجهیزات اتاق عمل پرداخت و شناخت فضای فیزیکی، مواد، وسایل و تجهیزات اتاق عمل و رعایت ایمنی هر یک از آن‌ها، انجام کار با دستگاه‌ها و تجهیزات اتاق عمل و تشخیص صحت و شرایط کارکرد آن‌ها، نگهداشت تجهیزات اتاق عمل و کالیبره کردن آن‌ها و تشخیص عیوب و تعمیرات جزئی وسایل و تجهیزات اتاق عمل را از جمله قابلیت‌های فارغ‌التحصیلان این رشته ذکر کرد و گفت: این دسته از فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند به عنوان تکنسین تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات اتاق عمل و متصدی فنی وسایل و تجهیزات اتاق عمل وارد بازار کار شوند.

یادآور می‌شود علاقمندان از یکم تا چهارم شهریور فرصت دارند از طریق سایت سازمان سنجش و بدون کنکور در رشته‌های بازار محور مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم ثبت‌نام به عمل آورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار