رئیس دانشگاه فرهنگیان قم:
رئیس دانشگاه فرهنگیان قم گفت: تفکیک جنسیتی از ویژگی‌های مهم دانشگاه فرهنگیان است و فضا برای پیشرفت علمی و معنوی کاملاً فراهم است.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 13 August 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید نقی موسوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: دانشگاه فرهنگیان قم به دنبال تربیت‌معلم در تراز انقلاب در آغاز چهل سال دوم انقلاب اسلامی است.

او اهمیت تربیت‌معلم در تراز اسلامی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در فرهنگ اسلامی معلم از جایگاه والایی برخوردار است.

موسوی با تاکید بر اینکه ماهیت اصلی انقلاب اسلامی ما فرهنگی بوده است، گفت: در دکترین امامین انقلاب، موفقیت انقلاب اسلامی از یک منظر بسیار مهم بستگی به‌نظام تربیتی و معرفتی آن دارد و همزمان با انقلاب بیرونی باید انقلابی نیز در درون افراد شکل‌گرفته و به هدایت فردی و جمعی منجر شود.

او افزود: از زمان قاجار تاکنون تربیت‌معلم در ایران فراز و فرود‌های بسیاری داشته و  بعد از انقلاب اسلامی به خاطر بعد فرهنگی انقلاب، توجه بیشتری شده و توسعه آن روند بهتری به خود گرفته که اوج آن تأسیس دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ برای تربیت‌معلم در تراز انقلاب بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قم ادامه داد: هم‌اکنون دو پردیس دانشگاه فرهنگیان ویژه برادران و بانوان به همراه مرکز آموزش شهید مدنی در قم مشغول تربیت‌معلم است.

موسوی می گوید: آموزش‌وپرورش قم هم‌اکنون با دو معضل اساسی بازنشستگی معلمان و افزایش تعداد دانش آموزان همراه است و فرصت خوبی برای جذب افراد مؤمن و معتقد به‌نظام آموزشی ایجادشده است.

او  تصریح کرد: طی چند سال آینده سیصد هزار نفر از معلمان در سطح کشور بازنشسته خواهند شد و باید هرچه سریع‌تر این خلأ پر شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قم  با اشاره به برخی از مزایای دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل مزایایی مانند بیمه، معافیت نظام‌وظیفه، حقوق مصوب پرداختی و دوره‌های متنوع آموزشی و فرهنگی می‌شوند.

به گفته موسوی، تفکیک جنسیتی یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه فرهنگیان است و فضا برای پیشرفت علمی و معنوی کاملاً فراهم است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار