مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام نصیری جان باخته حادثه سیل با حضور پدر شعر آیینی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 13 August 2022

به گزارش تابناک قم، مراسم بزگداشت حجت الاسلام  مصطفی نصیری عصر امروز با حضور شعرای آیینی کشور و اقشار مختلف مردم در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نصیری شاعر آیینی بود و دوستان شاعرش در مراسم بزرگداشت او به شعرخوانی در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداختند.

در بخشی از این جلسه استاد محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی ایران در سخنانی تاکید کرد: مصطفی نصیری در جلسات شعر هفتگی حضور می‌یافت و نجابت، کم حرفی، سر به زیر بودن و حیای او بسیار ستودنی بود.

او بیان کرد: من در این غم حس می‌کنم که داغ فرزند دیده ام؛ زمانی که خبر درگذشت او را شنیدم، به این فکر می‌کردم که مصطفی به دنبال دنیایی بود که در این جهان دست یافتنی نبود و مجال پیدا کرده برای سفر کردن به عوالمی که از پایان این دنیا آغاز می‌شود.

مجاهدی با اشاره به جاری بودن عنایات قدسی به شعرای آیینی یادآور شد: عنایت روح القدس به شاعر آیینی بعضا به حدی است که خود شاعر از سروده اش متعجب می‌شود؛ برخی از کار‌های شعرا به قدری ارزشمند است که من غبطه می‌خورم و این نشان می‌دهد که شعر گفتن ارتباطی به سن و سال و کسوت ندارد.

مجاهدی ادامه داد: ما به راحتی از نام مصطفی نصیری عبور می‌کنیم؛ اما او در سینه خود راز‌ها داشت که با خود برد؛ درباره مصطفی مگر غیر از این است که مبلغ فرهنگ حسینی بود؟ شهادت مراتبی دارد که بالاترین آن لقاءالله است؛ اما مراتب دیگر نیز دارد و او از شهدا به حساب می‌آید.


گفتنی است، این طلبه جهادی و همسر ایشان در حادثه سیل جنوب در راه سفر تبلیغی پیش از رسیدن به محل تبلیغ جان خود را از دست دادند.

مراسم بزرگداشت طلبه شاعر جهادگر در قم برگزار شد

روستای همت آباد از توابع شهر رفسنجان، مکانی بود که این طلبه در آن برای آخرین بار به کار فرهنگی پرداخت؛ این در حالی است که او در این جهاد تنها نبود و همراه با همسر خود برای بچه‌های روستا کلاس‌های زبان و نقاشی برگزار می‌کردند؛ و این دو یار دغدغه‌مند چهره فرهنگی روستا را دوشادوش هم متحول می‌کنند و خود حاج آقا هیات برای روستا تشکیل می‌دهد.

شیخ مصطفی در هیچ شرایطی، حتی در اوضاع سیل دست از جهاد برنداشت و همسر او تک دختر خانواده‌ای در مشهد بود که به طلبه دختر نمی‌دادند؛ اما پس از ازدواج آن ها، اخلاق مصطفی زبانزد فامیل می‌شود.

طبق ادعای اهالی روستای همت آباد، مصطفی ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا (س) داشت و در آخرین هماهنگی برای دهه محرم گفته بود که امسال می‌خواهد هیات روستا را به پیاده روی اربعین ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار