معاون شیلات قم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده، تا پایان سال‌جاری هفت‌میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 10 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید اکبر شکراللهی بیان داشت: درهمین رابطه تاکنون بیش‌از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع گوناگون ماهیان زینتی در کارگاه‌های مخصوص این کسب‌وکار در قم تولید و به‌ بازار عرضه شده‌است و تا پایان سال این میزان به هفت میلیون قطعه خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در سال‌جاری مجوز فعالیت یک کارگاه تخصصی پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون قطعه ماهی در قم صادر شده‌است که نقش موثری در ارتقا جایگاه این استان در زمینه پرورش ماهیان زینتی در سطح کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۴۷ کارگاه تخصصی تولید ماهیان زینتی در قم فعال است، ادامه داد: بخش تولید ماهیان زینتی در قم طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند و تعداد افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بخش رو به افزایش است.

شکراللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در مجموع ۳۳۴ نفر در زمینه تولید و پرورش انواع ماهیان در قم فعالیت می‌کنند، گفت: شرط اصلی برای ورود به کار پرورش ماهی در استان قم داشتن منابع آبی است و در صورتی که این امکان برای علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه فراهم باشد، حمایت‌های لازم از ایشان به عمل خواهد آمد.

وی افزود: انجام اقدام‌های لازم برای افزایش سطح تولید انواع ماهیان زینتی و پرورشی در قم، در دستور کار شیلات استان است و این موضوع با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز به متقاضیان فعالیت در این بخش دنبال می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار