شهردار قم بابیان اینکه بدون مشارکت بین دستگاهی راهی برای حل مشکل کمبود مدرسه در قم وجود ندارد گفت: شهرداری قم در زمینه‌های مختلف آماده گسترش همکاری‌هاست.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 10 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، بابیان اینکه حضور مردم درصحنه در کنار مشارکت‌های عمومی مانند کمک‌های مؤمنانه و فعالیت مجمع‌های خیرین، از عوامل حفظ و ثبات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز از تشکل‌های ارزشمند کشور است که باید از ظرفیت آن در جهت رشد فکری، معرفتی و زیرساختی استفاده شود.

وی با اشاره به همکاری و تعاملات گذشته مجموعه مدیریت شهری با آموزش‌وپرورش استان، خاطرنشان کرد: شهرداری قم در حد وسع و توان موجود و ظرفیت قانونی آماده هرگونه همکاری و تعامل با آموزش‌وپرورش برای توسعه و تجهیز مراکز آموزشی است.

شهردار قم بابیان اینکه اگر سهم ۵۰ درصد راه و شهرسازی در احداث مدارس و واگذاری زمین پرداخت شود می‌توان امید داشت که مشکل کمبود مدرسه در قم به‌صورت ریشه‌ای حل می‌شود، ادامه داد: اگر راه و شهرسازی سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت کند، شهرداری قم آمادگی دارد زمینه احداث مدرسه در نقاط و محلات هدف را در قالب‌های مختلف عملیاتی کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری قم در مساله معافیت عوارض حفاری مدارس به‌خصوص در زمینه مدارس خیرساز را دنبال می‌کند و به‌زودی مصوبه‌ای تقدیم شورای اسلامی شهر خواهد کرد.

دکتر سقائیان‌نژاد ادامه داد: تسهیل در صدور پروانه، شناسایی لکه‌هایی جهت احداث مراکز آموزشی و بررسی زمینه‌های معافیت عوارض حفاری مدارس خیر ساز از زمینه‌های آماده تعامل بین شهرداری و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به درخواست جمعی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم جهت صدور مجوز تجاری در مدارس برای تأمین هزینه‌های جاری، گفت: مولدسازی بخشی از فضای مدارس از مباحثی بوده که باید زمینه‌های فقهی، اجتماعی و قانونی آن به‌درستی توسط نهادهای متولی مشخص شود.

شهردار قم بابیان اینکه بدون مشارکت بین دستگاهی راهی برای حل مشکل کمبود مدرسه در قم وجود ندارد، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی، زیربنایی هرگونه توسعه در ابعاد انسانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت امروز آموزش‌وپرورش قم باوجود کمبود شدید سرانه‌ها در کنار فرسودگی برخی از زیرساخت‌ها را می‌توان یک معجزه نامید، گفت: تا زمانی که همدلی و مشارکت در سطح ملی ایجاد نشود مشکلات ریشه‌ای و زیرساختی آموزش‌وپرورش حل نخواهد شد.

سقائیان‌نژاد بابیان اینکه با حضور جمعی از اندیشمندان کشور طی جلساتی مهم‌ترین مسائل و مباحث کشور به‌صورت مستمر موردبررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: حوزه آموزش‌وپرورش در این جلسات به بنده واگذارشده و شخصاً بررسی‌های عمیقی در مورد مشکلات اساسی آموزش‌وپرورش انجام داده‌ام.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار