مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: اخذ کپی مدارک هویتی در بانک‌های استان ممنوع است و هیچ بهانه جویی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 05 August 2022

به گزارش تابناک قم، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در حاشیه جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در استانداری برگزار شد گفت: در این جلسه موضوع اخذ کپی مدارک هویتی در برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان مطرح شد که با توجه به بخشنامه‌های صادر شده در خصوص ممنوعیت اخذ مدارک هویتی از خدمات گیرندگان در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها موظفند در راستای احترام به حقوق مردم و تحقق دولت الکترونیک، این مصوبه را جدی بگیرند.

مهدی فراهانی افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، از دو هفته آینده، اخذ کپی و مدارک کاغذی مراجعان از بانک‌های استان پذیرفتنی نیست و سامانه ها، شبکه‌ها و سیستم‌های ثبت مدارک در بانک‌ها باید تقویت شود.

وی گفت: براساس بخشنامه‌های توسعه دولت الکترونیک، در صورت نقض مصوبات، باید مدیر ارشد دستگاه بعنوان ترک فعل به نهاد‌های ذیربط پاسخگو باشد.

فراهانی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها یا بانک‌ها اختلال در شبکه را بعنوان عاملی برای دریافت کپی مدارک عنوان می‌کنند، گفت: اینگونه بهانه جویی‌ها قابل پذیرش نیست و در صورت ایراد شبکه یا هر مورد دیگر، باید دستگاه اجرایی و بانک، بدون دریافت هزینه، کپی مدارک هویتی را تهیه نمایند و مردم وظیفه‌ای در این خصوص ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار