رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طرح‌های کشاورزی اشتغالزا با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق روستایی این استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 03 August 2022

به گزارش تابناک قم، محمد رضا حاجی رضا بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قم با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، گسترش هرچه بیشتر خدمت‌رسانی به مردم مناطق روستایی استان و محرومیت زدایی از این مناطق را در قالب یک برنامه عملیاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ایجاد شرایط مناسب و بسترهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع غذایی و فرآوری محصولات برای ارتقا درآمد ساکنان مناطق روستایی قم از جمله هدف‌هایی است که سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همکاری یکدیگر دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: هر چقدر زمینه مشارکت جمعی در بخش‌های اقتصادی برای ساکنان مناطق روستایی استان بیشتر فراهم شود، مشکل‌های اجتماعی کاهش یافته و روند پیشرفت همه جانبه روستاها سرعت می‌گیرد، بنابراین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قم، در قالب این تفاهم نامه، برای اجرای طرح های مورد نظر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند.

حاجی رضا گفت: همچنین با اجرای طرح‌های کشاورزی اشتغالزا، سطح تولید محصولات غذایی نیز افزایش می‌یابد و این مساله به تلاش‌های در حال انجام برای تامین امنیت غذایی مردم کمک شایانی خواهد کرد.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای مباحث ترویجی، آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق روستایی قم برای راه حفظ و گسترش کسب و کارشان و همچنین افزایش درآمدزایی بخش کشاورزی به عنوان یکی از حوزه های مهم اقتصادی استان در قالب تفاهم نامه یاد شده دنبال می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار